جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   آغاز عملیات خود اجرایی سمپاشی علف‌های هرز نخلستان های آبادان
21 خرداد 1395 , ساعت 12:36

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

آغاز عملیات خود اجرایی سمپاشی علف‌های هرز نخلستان های آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از شروع سمپاشی علیه علف‌های هرز نخیلات به صورت خود اجرایی در قالب احیای نخیلات آبادان با همکاری موسسه جهاد نصر مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) مدیر جهاد کشاورزی آبادان از شروع سمپاشی علیه علف‌های هرز نخیلات به صورت خود اجرایی در قالب احیای نخیلات آبادان با همکاری موسسه جهاد نصر مجری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خبر داد.

ناجی شهیب زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای مبارزه شیمیایی با دو گونه علفهای هرز مهاجم نی و حلفه، جهاد کشاورزی آبادان با هماهنگی موسسه جهاد نصر در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدام به سمپاشی مناطق آلوده کرده است.
وی اظهار داشت: تاکنون ۷۹ نفر از دو روستای ابوشکر و کوت‌شنوف در بخش اروندکنار آبادان واقع در مناطق عمرانی kq2 از این طرح بهره‌مند شده و ۲۱ هکتار تحت عملیات سمپاشی قرار گرفته است.
شهیب زاده گفت: کشاورزانی که سال جاری نخلستان‌های آنان زیرپوشش این طرح قرار دارد با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی و با توجه به اظهار نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و تحت نظر آنان سم را به تناسب وسعت نخلستان دریافت و اقدام به سمپاشی می‌کنند.
وی بیان داشت: علفهای هرز نی و حلفه از گونه های مهاجمی هستند که به عنوان یک تهدید در نخلستان‌های آبادان محسوب می‌شود و مبارزه با آنها هر ساله در دستور کار کشاورزان و جهاد کشاورری قرار می‌گیرد.
آبادان بیش از دو میلیون اصله نخل بارور دارد.

 لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/cchOnx

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on آغاز عملیات خود اجرایی سمپاشی علف‌های هرز نخلستان های آبادان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>