پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   اولین دستگاه سمپاش توربولاینر در شهرستان بانه راه اندازی شد
21 خرداد 1395 , ساعت 14:21

رییس جهاد کشاورزی بانه:

اولین دستگاه سمپاش توربولاینر در شهرستان بانه راه اندازی شد

رییس جهاد کشاورزی بانه از راه اندازی اولین دستگاه سمپاش توربولاینر برای مبارزه با انواع آفات و بیماریها خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) رییس جهاد کشاورزی بانه از راه اندازی اولین دستگاه سمپاش توربولاینر برای مبارزه با انواع آفات و بیماریها خبر داد. جعفر قادر زاده در این باره اظهار داشت: این دستگاه برای مبارزه با انواع آفات و بیماریها در مزارع درختان مرتفع از جمله نخلیات و نیز محلول پاشی در سطح وسیع برای مبارزه با آفاتی مانند سن گندم و ملخ کاربرد زیادی دارد.
وی به مزایای استفاده از این دستگاه اشاره کرد و افزود: یکنواختی عملیات سمپاشی به دلیل یکنواختی قطر ذرات سم و حذف خطای انسانی در سمپاشی و کاهش مصرف سم به میزان ۵۰ درصد در مقایسه با سمپاش های لانس دار و عدم ریزش سم از جمله مزایی این دستگاه است.
قادرزاده گفت: این دستگاه سمپاشی ویژگی های خاصی دارد و مخزن پلی اتیلن آن شامل سه تکه مخزن اصلی، مخزن شستشوی دست و مخزن شستشوی مدار سمپاشی است.
رییس جهاد کشاورزی بانه خاطر نشان کرد: این دستگاه به نازل های ضد چکه، همزن هیدرولیکی به منظور یکنواختی محلول سم در زمان سمپاشی و سیستم کلاچ مخصوص به منظور انتقال افزایشی نیرو از حداقل به حداکثر برای جلوگیری از صدمات وارده به پمپ و گیربکس مجهز است.
قادر زاده بابیان اینکه حمله سن مهاجر به شهرستان بانه افزایش یافته است، افزود: با توجه به اینکه گندم در اقلیم کردستان عراق برداشت شده و منبع تغذیه سن تمام شده این آفت به شهرستان بانه حمله ور شده است.
وی گفت: در راستای مبارزه با سن مهاجر سم رایگان در بین کشاورزان توزیع شده است و همچنین در روز پنج شنبه و جمعه کلیه مراکز سمپاشی فعال هستند.
این مسئول افزود: اداره دامپزشکی شهرستان و اداره تعاون روستای اعلام آمادگی کردند در صورت نیاز برای مبارزه با سن مهاجر با جهاد کشاورزی همکاری کنند.
برداشت گندم در شهرستان بانه در نیمه دوم تیر ماه آغاز می شود و پنج مرکز خرید، گندم مازاد کشاورزان را خریداری می کند و پیش بینی می شود امسال شش هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.
بانه در ۲۴۲ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/3mgyYZ

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در چارچوب اقدامات بین‌منطقه‌ای خود در حمایت از کنترل آفت ملخ‌های صحرایی در پنج کشور پاکستان، کنیا، اوگاندا، اتیوپی و جمهوری اسلامی ایران، چهارمین محوله از ...
صبح امروز بنا به دعوت سازمان حفظ نباتات، معاونین زراعت و باغبانی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در جلسه ای که به منظور بازنگری وضعیت ناوگان سمپاشی کشور در محل سازمان حفظ نباتات ...
دستگاه اتاقک سمپاش تحقیقاتی در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد طراحی و ساخته شد. طراحی و ساخت اتاقک سمپاش تحقیقاتی توسط دکتر ابراهیم ایزدی، عضو هیئت‌علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه فردوسی و با همکاری ...
اولین پهپاد محلول پاش و سم پاش اراضی کشاورزی و باغ های استان بوشهر روز شنبه در دشتستان رونمایی شد و به پرواز درآمد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، ...
No Thoughts on اولین دستگاه سمپاش توربولاینر در شهرستان بانه راه اندازی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>