پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   اردوهای جهادی برای مبارزه با سن گندم در استان زنجان برگزار می‌شود
22 خرداد 1395 , ساعت 11:42

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان:

اردوهای جهادی برای مبارزه با سن گندم در استان زنجان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان گفت: از امروز به مدت سه روز، اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در مناطق محروم آغاز می‌شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، علیرضا زینعلی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: در سه ماه اخیر اردوهای جهادی مختلفی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این اردوها در شهرستان‌های مختلفی چون خدابنده و خرم‌دره برگزار شده است، اضافه کرد: براساس جمع‌بندی‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات بسیج مهندسین شهرستان زنجان، مقرر شد تا اردوهای جهادی سه روزه در هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی برگزار شود.

اردوی جهادی

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: این اردوها توسط کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهید نوری شهرستان زنجان و با همکاری مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار می‌شود.

زینعلی ادامه داد: در این اردوها، ۲۴ نفر از مهندسین کشاورزی در قالب ۶ اکیپ چهار نفره با رویکرد پایش و مبارزه با پوره سن گندم و سن مادر، حضور پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اردوها با هدف محرومیت‌زدایی و ارتقای عملکرد و استقلال اقتصادی در مناطق روستایی در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، گفت: این اردوها سه روزه و بدون اقامت شبانه برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: اکیپ نخست اردوهای جهادی در روستاهای چایرلو، کاوند، خاتون‌کندی و قلتوق برگزار و اکیپ دوم نیز در روستاهای رامین، نماور، مروارید، دیزج‌آباد حضور پیدا خواهند کرد.

زینعلی همچنین افزود: اکیپ سوم نیز در روستاهای امین‌آباد، احمد‌آباد، میرزآباد، حسین‌آباد، قره کول و اکیپ چهارم نیز در روستاهای سلطان‌آباد، گونوش‌آباد، دولاناپ و رجئین و چند روستای دیگر حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به حضور دیگر اکیپ‌ها در روستاهای استان زنجان، بیان کرد: اکیپ پنجم در روستاهای ارمغانخانه و سهرین و اکیپ ششم نیز در روستاهای حصار، مشمپا و شکورچیحضور خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: این اکیپ‌ها برای سم‌پاشی سن و مبارزه با آفات و همچنین مشاوره و ارزیابی در این موارد به روستاهای محروم اعزام می‌شوند.

زینعلی تصریح کرد: از جمله اقدامات سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون، مشارکت در بحث طرح ملی بسیج همگام با کشاورز بوده که همانند سال‌های ۹۳ و ۹۴ در سال جاری نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ شبکه همگام با کشاورز در ۲۴ روستا که هر شبکه دو روستا را شامل می‌شود، اجرا شد، گفت: بحث مراجعات بسیج مهندسین کشاورزی در روستاها و تشکیل کارگروه‌های علمی پایگاه‌های مقاومت کشاورزی از طریق کشاورزان بهره‌بردار انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل این کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و سپس با حضور در مزارع و باغات، طویله و یا اصطبل، مشاوره‌های لازم در آن حوزه و با توجه به تخصص‌های کارشناسان انجام می‌شود.

لینک کوتاه: http://goo.gl/0MYAo7

 

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on اردوهای جهادی برای مبارزه با سن گندم در استان زنجان برگزار می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>