استفاده از پهپاد برای رهاسازی گونه های شکارگر آفات

پهباد - کنترل آفات

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) محققین دانشگاه دانمارک (SDU) در حال توسعه پهپادی هستند که بتواند حشرات شکارگر را در راستای مبارزه بیولوژیکی با آفات در طبیعت پخش کند. در این پهپادها مخزن هایی تعبیه شده که پر از کفشدوزک ها، کنه ها و زنبورهای شکارگر هستند و موقع پرواز در بالای مزارع این گونه ها را دقیقا در محل های مورد نظر رهاسازی می کنند.

این پرژوه  تحت عنوان EcoDrone به طور مشترک بین دانشگاه SDU و شرکت Ecobotix در حال انجام است.

یکی از مسایلی که این محققین می خواهند از آن اطمینان حاصل کنند آن است که این گونه های شکارگر در هنگام رهاسازی از پهپاد آسیب نبینند و به سلامت در محل مورد نظر فرود آیند. یکی از این محققین در این باره اظهار داشت: کنه های شکارگر اگر جایی برای اختفا نداشته باشند همدیگر را می خورند و برای همین ما آنها را با ورمی کولیت پوشش می دهیم تا بتوانند از همدیگر پنهان بشوند.

به گفته این محققین هدف از این پروژه آن است که از روش های الهام گرفته از طبیعت در کنترل آفات استفاده و از مصرف آفت کش های شیمیایی اجتناب شود.

سازندگان پروژه EcoDrone همچنین یکی از اهداف پروژه را امکان استفاده از این روش در تولید محصولات ارگانیک و کاهش هزینه های تولید این محصولات عنوان کردند چرا که رهاسازی این شکارگرهای طبیعی در مساحت های وسیع تا قبل از این بسیار دشوار و هزینه بر بود اما با استفاده از این روش این کار بسیار آسان تر و کم هزینه تر انجام خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر:   http://goo.gl/3LXUK9