پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   قرار گرفتن 32 هزار کاربر زیر پوشش سامانه تهک
25 خرداد 1395 , ساعت 12:36

معاون اداره کل هواشناسی گیلان :

قرار گرفتن ۳۲ هزار کاربر زیر پوشش سامانه تهک

معاون اداره کل هواشناسی گیلان از قرار گرفتن 32 هزار کاربر زیر پوشش سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ) طی سالجاری خبر داد

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، معاون اداره کل هواشناسی گیلان محمد دادرس روز سه شنبه در نشست تبیین سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ،تولید موالد غذایی و کشاورزی) در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان رودسر در شرق استان گیلان گفت: امسال برنامه ریزی ما بر این است که این اطلاعات به حداقل ۳۲ هزار خانوار کشاورز برسد و برای تحقق این امر بهترین حلقه اتصال که شناسایی کرده ایم دهیاران، تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی است که به طور مستقیم با کشاورز در ارتباط هستند.
وی اظهار کرد: ما در این طرح به دنبال آن هستیم در این سامانه داده و اطلاعات هواشناسی تولید و پردازش شود و در زمان مناسب در اختیار کاربر قرار گیرد تا در فرایند تولید خود بهترین و مناسب ترین تصمیم را اتخاذ کند.
معاون اداره کل هواشناسی استان گیلان ادامه داد: اطلاعات تولید شده از سوی هواشناسی استان که متناسب با نیاز کاربر است به شکل های مختلف از طریق فکس، پست الکترونیکی (ایمیل)، تلگرام و سایت هواشناسی استان در اختیار دهیاران و سایر کاربران قرار می گیرد.
به گفته دادرس، در نتیجه کشاورز یا کاربر بتواند از این اطلاعات در زمان مناسب در فرایند تولید محصول خود استفاده کند.
معاون اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت ایستگاه هواشناسی رودسر از سال ۸۵ که بصورت ۲۴ ساعته داده و اطلاعات هواشناسی را پایش و با عنوان یک شهرستان اطلاعات آن در تهیه نقشه های هواشناسی متصور می شود از ارتقا، خودکارسازی و دیجیتال نمودن اطلاعات هواشناسی این شهرستان خبر داد.
دادرس افزود: در آینده نزدیک اطلاعات این ایستگاه آنلاین یا مستقیم در مرکز استان و سایر مراکز ذیصلاح تصمیم گیر لحاظ می شود.
معاون اداره کل هواشناسی استان گیلان همچنین از ارتقا و توسعه برخی از ایستگاه های سنتی هواشناسی در استان به ایستگاه خودکار خبر داد و تصریح کرد: برای هر یک از این ایستگاه ها اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال اختصاص یافته است.
به گفته وی، در حال حاضر ۱۳ ایستگاه سینوتیک اصلی و تکمیلی در استان فعالیت دارند که ایستگاه کاوش گر جوی در مرکز فرودگاه رشت اطلاعات هواشناسی را از سطح زمین تا ارتفاع ۳۰ کیلومتر به مرکز هواشناسی فرودگاهی مخابره می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، میزان بارش سالیانه در شهرستان رودسر حدود یک هزار و ۳۰۰ میلی متر است.
شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/cqtgte

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت : سیستم ترویج هواشناسی کاربردی موسوم به " تهک " برای کاهش خسارات بخش کشاورزی در استان فعال شده است. مطلبی فر امروز در جلسه کارگروه بلایای جوی و اقلیمی استان ...
No Thoughts on قرار گرفتن ۳۲ هزار کاربر زیر پوشش سامانه تهک

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>