پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   سمپاشی علیه ملخ مراکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی طارم
25 خرداد 1395 , ساعت 11:25

مدیر جهاد کشاورزی طارم:

سمپاشی علیه ملخ مراکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی طارم

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، علیرضا عماری مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به سمپاشی ۱۰ هزار هکتار از اراضی طارم علیه ملخ مراکشی گفت: خوشبختانه آفت ملخ مراکشی اراضی کشاورزی شهرستان طارم را تهدید نمی‌کند.

وی اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی همه ساله در شهرستان طارم با آفت ملخ درگیر شده و موسسات دولتی و خصوصی در بحث ردیابی، پیش‌ آگاهی و مبارزه با آفت ملخ همکاری‌های شایانی را انجام می‌دهند.

وی افزود: بهترین زمان مبارزه با آفت ملخ مراکشی قبل از بارداری و یا در زمان پوره‌گی است به همین دلیل بحث شناسایی کانون و عملیات کانون کوبی در نخستین قدم قابل‌قبول‌ترین گزینه در این زمینه است.

مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به افزایش هجوم آفت ملخ مراکشی در اراضی کشاورزی طارم نسبت به سال قبل عنوان کرد: با تمهیدات انجام گرفته عملیات مبارزه با این آفت از اسفند ماه سال ۹۴ آغاز شد و از فروردین‌ماه امسال شکل جدی به خود گرفت.

وی با بیان اینکه در عملیات مبارزه با ملخ مراکشی بخش های خصوصی و دولتی همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند، تصریح کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ کارشناس ذیربط در بحث سمپاشی و مبارزه با ملخ مراکشی در دو شیفت کاری حضوری مستمر در کانونها و اراضی هدف داشته‌اند.

عماری با اشاره به شناسایی کانون‌های درگیر با آفت ملخ در این شهرستان ابراز کرد: واقعیت این است که سطح آلودگی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بسیار بالا بود اما با اجرای برنامه‌های مبارزه و سمپاشی علیه ملخ مراکشی در طارم شاهد خسارتهای جبران ناپذیری نبوده‌ایم.

وی با اشاره به سمپاشی نزدیک به ۱۰ هزار هکتار از اراضی طارم علیه آفت ملخ مراکشی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آفت ملخ مراکشی اراضی کشاورزی شهرستان را تهدید نمی‌کند.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/vNucnC

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور شهرستان مروست در سطحی معادل سه هزار هکتار مشاهده شدند. مرتضی فتاحی افزود: این نوع ...
No Thoughts on سمپاشی علیه ملخ مراکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی طارم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>