پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   واحد انسکتاریوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌­اندازی شد
27 خرداد 1395 , ساعت 16:05

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان:

واحد انسکتاریوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌­اندازی شد

برای حفاظت از محیط زیست و ارتقاء سلامت جامعه با افزایش سطح تولید محصولات ارگانیک، واحد انسکتاریوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان راه ­اندازی و شروع به کار کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایسنا، اروجعلی محمدی مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در حاشیه­‌ی بازدید از این واحد تحقیقاتی و کشاورزی با اشاره به راه انداری واحد انسکتاریوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این واحد برای اولین ­بار در میان بنگاه­‌های اقتصادی کشاورزی در سطح کشور تاسیس شده و از زمان شروع به کار این واحد، مقدار هفت کیلوگرم زنبور تریکوگراما و پنج میلیون عدد زنبور براکون تولید و در سطح ۲۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شرکت رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با آفات در شرایط امروزی کاملا انکار­ناپذیر است در سال گذشته این شرکت برای مبارزه بیولوژیکی مبلغ ۹ میلیارد ریال هزینه کرده بود که با راه‌­اندازی این واحد مبلغ هفت میلیارد  ریال از محل راه­‌اندازی این واحد برای شرکت صرفه­‌جویی مستقیم داشته است.

محمدی تصریح کرد: ممانعت از خسارت، آفات، افزایش راندمان تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی و تولید محصولات غذایی سالم با کیفیت بالا از آثار غیرمستقیم این نوع مبارزه با آفات است.

وی با تاکید بر اینکه بخش تحقیقات لازمه توسعه و پیشرفت هر بنگاه اقتصادی و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: از برنامه­‌های آتی برای توسعه‌­ی این شرکت می‌توان به پرورش قارچ و باکتری­‌های مفید و هم­زیست با گیاهان و همچنین تولید قارچ و باکتری­‌های آنتاگونیست جهت مبارزه با آفات و بیماری­‌ها و سایر روش‌های زیستی مبارزه آفات از جمله کفشدوزک و باکتری‌ها خواهد بود.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان از آمادگی این واحد تحقیقاتی برای خدمات به کشاورزان و باغداران منطقه خبر داد و گفت: این واحد حاضر است محصولات تولیدی خود را به‌صورت ویژه در اختیار آنان قرار داده و مشاوره رایگان به این عزیزان ارائه کند.

وی اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با راه‌­اندازی این واحد تحقیقاتی گام‌های جدی و عملی در جهت توسعه­ی علمی و دانش بنیان که جزء ارکان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری می­‌باشد، برداشته است.

به گزارش ایسنا، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی، ۲۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصربه‌فرد کشور محسوب می‌شود.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/Pb8oNr

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on واحد انسکتاریوم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان راه‌­اندازی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>