شش هزار تن قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

قارچ دکمه‌ای

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، حمیدرضا دانش معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید قارچ در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است اظهار داشت: تولید قارچ در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ تن افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر قارچ استان به صورت صنعتی و خانگی در ۲۷ کارگاه صنعتی و ۱۵۰واحد خانگی تولید می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه ۶ هزار تن قارچ دکمه‌ای در استان تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: قارچ تولید شده علاوه‌ بر تامین نیاز بازار استان به استان‌های اصفهان، بندرعباس، فارس، کرمان و خوزستان صادر می‌شود.

دانش بیان کرد: مهم‌ترین مرکز تولید قارچ استان روستای قلعه ممکا از توابع شهرستان کیار است که سالانه بیش از ۸۰۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌کند، این دهکده قارچ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع دارای ۱۷ واحد فعال است.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری در راستای تولید قارچ خوارکی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و بیشترین میزان تولید قارچ در شهرستان بروجن و فارسان است.

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشخصات قارچ تولیدی در استان تصریح کرد: قارچ خوب باید کلاهک کروی شکل داشته باشد، پره‌های پشتی آن باز نشده باشد، سفت، تو پُر، سنگین و دارای اندازه متوسط باشد.

دانش ادامه داد: پرورش‌ دهنگان قارچ نباید از قفسه‌های چوبی در تولید قارچ استفاده کنند، بهترین مورد برای قفسه، قفسه‌های فلزی می‌باشد و در هر دوره کارگاه باید ضد عفونی شود.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/CdxFAk