پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   اثر مخرب ریزگردها بر گرده‌افشانی زنبور عسل و رشد محصولات
29 خرداد 1395 , ساعت 14:46

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان:

اثر مخرب ریزگردها بر گرده‌افشانی زنبور عسل و رشد محصولات

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه ریزگردها برای زنبورهای عسل آسیب‌رسان است، گفت: ریزگردها اثر مخرب بر روی گرده‌افشانی زنبور عسل دارد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، جواد رشیدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان در خصوص پدیده ریزگردها که هر از چندگاهی میهمان استان‌های غرب کشور است، اظهار کرد: متأسفانه این موضوع به معضلی تبدیل شده و باعث می‌شود گیاهان نیز زیر غبار ریزگردها نتوانند نفس بکشند.

وی با بیان اینکه ریزگردها اثر مخرب بر روی گرده افشانی زنبور عسل دارند، گفت: گزارش خسارات احتمالی ناشی از ریزگردها بر روی کلونی‎های زنبور عسل در همدان بعد از ارزیابی اعلام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: سال‎های گذشته نیز خساراتی را به خاطر وقوع ریزگردها متحمل شدیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای آن دسته از گیاهانی که به روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند، غبار آنها شسته می‌شود که اگر شسته نشود، باعث آسیب خواهد شد.

رشیدی یادآور شد: اثر ریزگردها بر روی گیاهان دیمی چون گندم که از خطر تنفس برگی گذشته است، کمتر خواهد بود اما در محصولاتی چون سیب‌زمینی باعث کندی رشد می‌شود.

وی بیان کرد: گردوغبار، لایه ضخیمی بر روی برگ‌ها ایجاد می‌کند که به مرور مانع تنفس گیاه شده و همین خطرزا بوده و به گیاهان ضرر و زیان می‎رساند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/UWI00D

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

زاگرس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب‌غربی ایران امتداد دارد. حیات وحش منطقه زاگرس اگر نه بی‌نظیر که کم‌نظیر است، به‌گونه‌ای که این منطقه وسیع یکی از مراکز شناخته‌شده جهان از نظر ...
رئیس گروه سلامت و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به دلیل هجوم ریزگرد‌ها و وجود گردو خاک در استان، باغداران باید قبل از سمپاشی علیه آفت کنه، به شستشوی درختان اقدام ...
استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت خرما در کشور را به خود اختصاص داده است و دومین تولید کننده خرما از نظر حجم محصول محسوب می شود در واقع این محصول بعد از پسته ...
غریب به دو دهه است که ریزگردها و خشکسالی بلای جان مناطق جنوب غربی و غربی کشور شده‌اند. پدیده‌ای که نه تنها وضعیت سلامت انسانی را به خطر انداخته بلکه در حیطه کشاورزی نیز خسارات ...
No Thoughts on اثر مخرب ریزگردها بر گرده‌افشانی زنبور عسل و رشد محصولات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>