ثبت اختراع فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه

مگس سفید - سفیدبالک

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، فورمولاسیون سم طبیعی کنترل کننده مگس سفید گلخانه ای توسط توسط اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه در اداره کل مالکیت های صنعتی به ثبت رسید.

دکتر محمد ضعیفی زاده یکی از مخترعان گفت: امروزه با افزایش جمعیت و افزایش علم کشاوزی استفاده از محیط گلخانه ای برای تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است و بالطبع حشرات در محیط مثل مگس سفید گلخانه افزایش یافته و آفت اصلی این مراکز تولیده شده است.

وی با اشاره به این که امروزه حضور حشرات از محیط گلخانه فرا رفته و به محیط آزاد و طبیعی راه یافته است بیان کرد: این موضوع علاوه بر گلخانه ها در سطح شهرها از جمله تهران بزرگ نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه سموم شیمیایی اثرات مضری دارد و دوره کارنسی آنها بیشتر از زمان سم پاشی تا مصرف می باشد و در همه جا بخصوص سطح شهر­ها نمی توان استفاده کرد ما بر آن شدیم که سموم با منشا طبیعی فورمولاسیون نماییم تا علاوه بر نداشتن ضرر برای انسان ها و موجودات، در همه مکان ها بتوان استفاده نمود.

وی ادامه داد: آزمایشات مربوط به اسپری پاشی این ترکیب در گلخانه­ های آلوده بصورت ۵ درصد مخلوط در آب در عرض چند ساعت مجموعه مگس سفید را هم بصورت لارو و هم بصورت حشره کامل از بین می برد.

ضعیفی زاده افزود: مورد مصرف این سم در جالیز، سیفی جات مزرعه سیب زمینی، توت فرنگی و … به صورت مزرعه اینتنسیو و محصولات زیر پلاستیک است.
وی مزایای این سم را  فومولاسیون کاملاً طبیعی و بدون ضرر برای انسانها و طبیعت، عدم ایجاد بیماری و ضرر برای مصرف کنندگان در صورت تجمع در گیاهان و ارائه محصول نوآورانه طبیعی با خواص آفت کشی بیشتر بخصوص مگس سفید گلخانه دانست.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/P75omF