پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   راه‌اندازی کلینیک عرضه سموم کشاورزی در بابل
31 خرداد 1395 , ساعت 16:42

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک عرضه سموم کشاورزی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از تشکیل اتحادیه صنوف سم‌فروشی بابل خبر داد و گفت: با راه‌اندازی کلینیک سموم کشاورزی تنها با ارائه نسخه از سوی کارشناسان سموم به کشاورزان فروخته شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، سیداحمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به فعالیت ۲ کلینیک فعال فروش سموم کشاورزی در بابل یادآور شد: ۲ کلینیک فروش سموم نیز در حال اخذ مجوز است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۶ سم فروشی مجاز و ۹۰ سم فروشی غیرمجاز در بابل فعالیت دارند که در حال ساماندهی آنها هستیم تا مجوز یک‌ساله برای آنها در قالب نظام مهندسی صادر کنیم که این برنامه به شکل مدون در حال بررسی است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل از تشکیل اتحادیه صنوف سم‌فروشی بابل خبر داد و اضافه کرد: در گذشته با راه‌اندازی کلینیک سم‌فروشی در بابل مقرر شده بود تا فروش سموم کشاورزی تنها با ارائه نسخه از سوی کارشناسان به کشاورزان فروخته شود که انجام نشد اما به‌زودی با تشکیل این اتحادیه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت این امر محقق می‌شود.

طاهری گفت: لیست سموم مجاز از سم‌فروشی‌های مجاز در مراکز خدمات شهرستان اعلام شده و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به این مراکز از این سم‌فروشی‌های مجاز که توسط کارشناسان جهاد و افراد مجرب در این حوزه فعالیت دارند خریداری و راهنمایی لازم را داشته باشند تا با استفاده بهینه و استاندارد سبب حفظ محیط زیست و سلامت نسل آینده شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: استفاده از سم و کود به شکل غیراستاندارد بدون نظر کارشناسان و بی‌موقع مشکلات شرعی و اخلاقی دارد، گذشته از اینکه سبب آلودگی غذا، آب و بیماری‌های گوناگون می‌شود که این نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه ویژه از سوی همه آحاد جامعه است.

وی اضافه کرد: تهیه سموم از مراکز مجازی که گیاه پزشکان در آن مراکز مشغول فعالیت هستند امری ضروری است ضمن اینکه توصیه ما به کشاورزان و باغداران این بوده که در قبال خرید سم و کود حتماً فاکتور خرید دریافت کنند تا در صورت بروز مشکل بتوان این افراد را شناسایی کرد.

وی یادآور شد: به سبب نوسانات اخیر آب و هوا در مازندران شاهد بیماری بلاست در باغات بابل هستیم که در این بیماری درختانی که پایه‌های نامناسب داشتند دچار شک شدند، گرچه بخشی از این مشکل به ضعف تغذیه و عدم مدیریت درست و استفاده از سموم غیر مجاز نیز برمی‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت پرورشگاه اشعه به شکل شرکتی در بابل اظهار کرد: این پرورشگاه برای تولید مرکبات سالم فعالیت دارد، طبق بررسی‌های به عمل آمده بیشتر مرکبات و برنج شهرستان بابل کاملاً سالم و استانداردتر از برنج وارداتی است مگر تعداد کمی که  افراد سودجو رعایت نمی‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/jstUQc

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on راه‌اندازی کلینیک عرضه سموم کشاورزی در بابل

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>