پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   ساخت پهپاد کاملا خودکار نابودکننده آفات
2 تیر 1395 , ساعت 10:33

توسط ژاپنی ها انجام شد:

ساخت پهپاد کاملا خودکار نابودکننده آفات

به اظهار سازندگان، این پهپاد با موفقیت در مزارع سویا و سیب زمینی شیرین مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته و توانسته تا 50 نوع آفت مختلف نظیر شب پره ها، پشه های ریز و ملخ های پشت سفید را هدف گرفته و از بین برد.

با هدف کاهش مصرف آفت کش ها در ژاپن پهپادی ساخته شده است که با کاربرد آن از استفاده بیش از حد و غیرضروری آفت کش ها در مزارع جلوگیری می شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، این پهپاد به نام AgriDrone که پروژه مشترک دانشگاه Saga و شرکت OPTiM  است  مجهز به دوربین های حرارتی و مادون قرمز و همچنین مخزن و لوله پرتاب آفت کش است و هنگام پرواز محل های تجمع آفات را مورد شناسایی قرار داده و آنها را با مقادیر معین آفت کش مورد حمله قرار می دهد.

پهباد کشاورزی

پهپاد ساخته شده در طول شب که بسیاری از شکارگرهای طبیعی غیرفعال هستند و حشرات و آفات از مخفی گاههای خود خارج می شوند  به گشت زنی در بالای مزارع پرداخته و به محض ردیابی آفات پایین آمده و به سمت آنها آفت کش پرتاب می کند. در نتیجه، با استفاده از این پهپاد نیازی به انجام سمپاشی در تمام سطح مزرعه نیست. همچنین پهباد به طور کاملا خودکار یا اتوماتیک عمل نموده و به حضور کشاورز برای کنترل آن نیاز نیست.

برای کشاورزانی که مایل به استفاده از آفت کش در مزرعه خود نیستند این امکان نیز فراهم شده است که به قسمت پایین پهپاد تله نوری و حشره کش الکتریکی نصب کنند و پهباد را به نبرد مستقیم و رودر رو با آفات بفرستند.

پهباد

به اظهار سازندگان، این پهپاد با موفقیت در مزارع سویا و سیب زمینی شیرین مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته و توانسته تا ۵۰ نوع آفت مختلف نظیر شب پره ها، پشه های ریز و گیاهپرهای سفیدپشت را هدف گرفته و از بین برد.

با آنکه آزمایشات اولیه با پهپاد موفقیت آمیز بوده اما سازندگان در حال کار بر روی بهبود عملکرد آن و امکان استفاده از آن برای انواع مختلف محصولات و آفات هستند. از آنجایی که برنج محصول زراعی اصلی و مهم در ژاپن است  کاربرد اولیه این پهباد در از بین بردن آفات برنج به ویژه گیاهپرهای سفیدپشت (white-backed planthopper)  خواهد بود که خسارت قابل توجهی به این محصول وارد می سازند.

لازم به ذکر است که با آنکه ساخت پهپادهای مورد استفاده کشاورزی روز به روز در حال افزایش است اما تاکنون پهپادهای اندکی به منظور استفاده در کنترل آفات و مبارزه مستقیم با آفات ساخته شده اند و بیشتر آنها مجهز به دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بوده نیاز به کنترل دستی دارند.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/aibORu

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on ساخت پهپاد کاملا خودکار نابودکننده آفات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>