پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   ۲۷۰۰ تن محصول سالم کشاورزی در استان بوشهر تولید شد
2 تیر 1395 , ساعت 10:57

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بوشهر:

۲۷۰۰ تن محصول سالم کشاورزی در استان بوشهر تولید شد

محصول سالم یا گواهی شده محصولی است که با نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و با استانداردهای خاصی تولید می‌شود و میزان سموم و مواد شیمیایی آن در حد مجاز و تعیین شده است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای تولید محصول سالم با نظارت کلینیک‌های گیاه پزشکی و رعایت استانداردهای خاص سال گذشته ۲ هزار ۷۰۰ تن محصول سالم در استان بوشهر تولید شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی سالم در استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت:  تولید محصول سالم  کشاورزی در استفاده نشدن از سموم پرخطر و استفاده از روش‌های طبیعی در مبارزه با آفات مختلف محقق می‌شود.

وی تولید محصولات سالم یا گواهی شده را نخستین  گام برای رسیدن به تولید محصولات ارگانیک دانست و تصریح کرد: محصول گواهی شده محصولی است که با نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و با استانداردهای خاصی تولید می‌شود و میزان سموم و مواد شیمیایی آن در حد مجاز و تعیین شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تولید محصولات سالم و گواهی شده را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بوشهر دانست و گفت: دراین راستا سال ۱۳۹۲ بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ تن محصول گواهی شده تولید شد که این رقم در سال ۱۳۹۳ به یک‌هزار و ۷۰۰ تن و سال قبل به ۲ هزار و ۷۰۰ تن افزایش یافت.

سبحانی با اشاره به اینکه محصول تولید سالم در استان  بوشهر شامل خرما، گوجه فرنگی، لیموترش و سبزی و صیفی است افزود: بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به کد شناسه ۱۶ رقمی یا شناسه محصول  مجهز می‌شوند که یکی ازمهمترین مولفه‌های تولید محصول سالم کشاورزی است.

وی با بیان اینکه محصول سالم بدون استفاده از سم و کودشیمیایی توسط بهره برداران تولید می‌شود گفت: گفت: محصولات نخیلات، مرکبات، گوجه فرنگی و صیفی‌جات تحت پوشش طرح ارتقا کیفیت محصول قرار گرفته است که امسال تولید ۴ محصول ارگانیک در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Qq4Bg2

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on ۲۷۰۰ تن محصول سالم کشاورزی در استان بوشهر تولید شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>