پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   افزایش 41 درصدی مبارزه با سن غلات در همدان
6 تیر 1395 , ساعت 9:05

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

افزایش ۴۱ درصدی مبارزه با سن غلات در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مبارزه با سن غلات در اراضی کشاورزی استان همدان 41 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز شنبه در کارگروه ارتقا کیفیت گندم، آرد و نان استان همدان با بیان این مطلب که مبارزه با سن غلات در اراضی کشاورزی استان همدان ۴۱ درصد افزایش یافته است گفت: امسال در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان مبارزه با سن مادر و پوره غلات انجام شده است.
وی اظهار کرد: در ۱۰۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر و در ۲۴۱ هزار هکتار مبارزه با سن پوره انجام شده است.
وی با بیان اینکه با توجه به بارش های مناسب امسال محصول گندم وضعیت مطلوبی داشته است افزود: پیش‌بینی تولید گندم در استان همدان ۶۸۰ هزار تن است که از این میزان ۵۵۰ هزار تن خرید تضمینی انجام می شود.
وی ادامه داد: استان همدان با داشتن رتبه ۶ در تولید گندم کشور یکی از قطب های اثر گذار در به خودکفایی رسیدن تولید این محصول محسوب می شود.
وی گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان در سال زراعی ۹۴- ۹۵ حدود ۸۰ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است و تولید ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم در این سطح پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم دیم ۳۲۲ هزار و ۸۲۰ هکتار با پیش بینی تولید ۲۷۶ هزار ۷۰۰ تن گندم می باشد ادامه داد: سال گذشته ۴۱۶ هزار هکتار از مزارع استان همدان زیر کشت گندم رفت که به دلیل خشکسالی میزان تولید ۴۵۰ هزار تن بوده است که ۳۰۰ هزار تن توسط توسط دولت خریداری شد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان نیز گفت: با توجه به کاهش سهم نان در سبد خانوار فعالیت برخی نانوایی‌ها در همدان توجیه اقتصادی ندارد و باید به گونه‌ای قیمت‌گذاری انجام شود تا آنها نیز متضرر نشوند.
حمیدرضا متین افزود: ایجاد مجتمع‌های پخت و بسته‌بندی نان در همدان توجیه پذیر نیست چرا که در حال حاضر مازاد تولید نان در استان همدان تاثیر منفی بر عملکرد و فعالیت نانوایی‌ها داشته است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/fIMH0u

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on افزایش ۴۱ درصدی مبارزه با سن غلات در همدان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>