پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   آغاز سمپاشی ها علیه کرم خوشه‌خوار انگور در آذربایجان غربی
9 تیر 1395 , ساعت 10:47

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز سمپاشی ها علیه کرم خوشه‌خوار انگور در آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باغات ارومیه علیه کرم خوشه‌خوار سمپاشی شدند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باغات ارومیه علیه کرم خوشه‌خوار سمپاشی شدند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، حسن پاشازاده  اظهار داشت: هر ساله با آغاز فصل کشاورزی هشدارهای لازم به کشاورزان برای سمپاشی و مبارزه با انواع بیماری محصولات کشاورزی به کشاورزان و باغداران استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله به منظور مبارزه با آفت کرم خوشه‌خوار انگور در استان سمپاشی می‌شود، تصریح کرد: برای مبارزه با این آفت نیز امسال هشدارهای لازم به کشاورزان ارائه شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مبارزه با این آفت از چهارم تیر در استان آذربایجان غربی شروع شده و براساس موقعیت و آب و هوای منطقه، تا ۱۹ تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مسؤول با بیان اینکه در این خصوص سموم مورد استفاده نیز برای کشاورزان پیشنهاد شده است، اعلام کرد: لازم است تا کشاورزان از خرید سموم از مجاری خارج از شبکه خودداری کنند.

پاشازاده با بیان اینکه کلینیک‌های گیاه‌پزشکی نیز در استان برای راهنمایی در این خصوص آماده هستند، خاطرشان کرد: اجرای چنین اقداماتی در راستای بهبود کیفیت تولید انجام می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: در صورت بروز بارندگی پس از سمپاشی، لازم است تا کشاورزان بار دیگر باغات خود را علیه این بیماری سمپاشی کنند.

این مسؤول ادامه داد: در صورتی که کشاورزان به هشدارها و توصیه‌های جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی توجه کنند، شاهد تولید محصولات با کیفیت و افزایش میزان تولید نسبت به واحد سطح را شاهد خواهیم بود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/SxPZbn

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on آغاز سمپاشی ها علیه کرم خوشه‌خوار انگور در آذربایجان غربی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>