جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   ضرورت تشدید برخورد با عرضه‌ سم غیرمجاز در رفسنجان
10 تیر 1395 , ساعت 10:53

فرماندار رفسنجان تأکید کرد:

ضرورت تشدید برخورد با عرضه‌ سم غیرمجاز در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به اینکه مصرف سم با سلامت مردم سر و کار دارد باید برخورد با عرضه‌کنندگان سموم غیرمجاز شدیدتر از قبل شود.

فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به اینکه مصرف سم با سلامت مردم سر و کار دارد باید برخورد با عرضه‌کنندگان سموم غیرمجاز شدیدتر از قبل شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، حمید ملانوری صبح امروز در جلسه کمیسیون نظارت بر نهاده‌های کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به مصرف بالای سم در رفسنجان و ویژگی‌هایی که این محصول دارد، فروشگاه‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی باید ساماندهی شود.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: برای ساماندهی واحدهای توزیع سم در شهرستان و دقت بر توزیع این کالا با توجه به قوانین و مقررات برای سلامت شهروندان و امنیت غذایی و نیز سلامت محصول تولیدی در بخش کشاورزی در دو سال گذشته توسط اعضای عضو کارگروه، کارهای خوبی انجام شد.

وی با اشاره به دریافت پروانه کسب و صلاحیت فنی واحدهای توزیع نهاده‌های کشاورزی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای هم بین اماکن نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی برای همکاری هرچه بیشتر این دو مجموعه امضا شده که شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم.

ملانوری بیان داشت: برخورد در این حوزه باید شدیدتر باشد و نباید کوتاه بیاییم در این دو سال مراجعات زیادی از سوی واحدهای توزیع سموم داشتیم، اما باید اتحادیه صنف، اماکن، نیروی انتظامی، سازمان نظام مهندسی، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی با دقت بیشتر کار انجام دهند و با این اعتراض‌ها تحت‌تأثیر قرار نگیرند و کوتاه نیایند.

فرماندار ویژه رفسنجان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مذکور باید تعامل خوبی با هم داشته باشند تا اختلافی ایجاد نشود، گفت: این کار بزرگ برای رسیدن به نتیجه نیاز به همکاری دارد تا افراد سودجو سوءاستفاده نکنند.

ملانوری با اشاره به انجام کارهای پژوهشی‌تحقیقاتی از سوی جهاد کشاورزی و نتیجه‌بخش بودن آن افزود: این کارهای تحقیقاتی باید توسعه و ترویج پیدا کند تا هم باغداران تشویق شوند و هم در کاهش مصرف سموم مؤثر واقع شود.

وی با اذعان به اینکه در سال‌های اخیر میزان سم زیادی در شهرستان مصرف شده که تبعاتی در پی داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان مصرف اگر تداوم داشته باشد خساراتی به منطقه می‌زند.

ملانوری عنوان کرد: تولید محصولاتی که می‌تواند به کشاورزان کمک کند که هم هزینه پایین‌تر و هم خسارات حوزه سلامت مردم کمتر شود از سوی جهاد کشاورزی پیگیری شود تا کشاورزان نسبت به مصرف آن اقدام کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/tR4psy

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on ضرورت تشدید برخورد با عرضه‌ سم غیرمجاز در رفسنجان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>