جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   پلمب چهار واحد متخلف عرضه سم کشاورزی در دزفول
14 تیر 1395 , ساعت 19:34

فرماندار دزفول اعلام کرد:

پلمب چهار واحد متخلف عرضه سم کشاورزی در دزفول

فرماندار دزفول با اعلام خبر پلمب چهار واحد متخلف عرضه سم و بذر کشاورزی در این شهرستان گفت: به 55 واحد متخلف دیگر نیز اخطار جدی داده شده است.

فرماندار دزفول با اعلام خبر پلمب چهار واحد متخلف عرضه سم و بذر کشاورزی در این شهرستان گفت: به ۵۵ واحد متخلف دیگر نیز اخطار جدی داده شده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، حبیب اله آصفی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارشی از وضعیت کمیسیون قاچاق شهرستان دزفول بر ساماندهی واحدهای عرضه سم و بذر در دزفول تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در این شهرستان وجود دارد ساماندهی این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: ۱۷۸ واحد صنفی متخلف عرضه کننده سم و کود کشاورزی در دزفول وجود دارد که یا فاقد پروانه کسب هستند و یا پروانه بذر و غلات دارند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
آصفی افزود: قاچاق و کالای قاچاق از دیرباز به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده که در دهه های گذشته جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی برای مبارزه با این معضل اقتصادی انجام داده است.
معاون استاندار خوزستان وجود سه میلیون بیکار در کشور را نامطلوب دانست و گفت: افزایش قیمت نفت در برهه ای از زمان باعث شد حجم انبوهی از ثروت کشور صرف واردات شود به گونه ای که حتی محصولی مانند انگور نیز از آرژانتین وارد کشور می شد.
وی به وضعیت قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل بازار خوب قاچاق وضعیت به گونه ای شده که کالای تولید داخل با برند دیگر کشورها به فروش می رسد و ثروتی که در کشور تولید می شود به جای اینکه صرف تولید شود صرف قاچاق کالا می شود.
آصفی افزود: به دلیل اینکه تولید کننده قدرت رقابت با تولید کننده خارجی را ندارد به قاچاق کالا روی آورده و قاچاقچی کالای خارجی شده است.
وی با تاکید بر اینکه بین منافع کالای قاچاق و منافع ملی تعارض وجود دارد گفت: در دزفول همانند دیگر شهرهای کشور مشکلات جدی در حوزه قاچاق وجود دارد درحالی که محصولات منحصر به فردی در دزفول تولید می شود که در دیگر شهرها و کشورها مشتریان زیادی دارد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/2NPguu

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on پلمب چهار واحد متخلف عرضه سم کشاورزی در دزفول

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>