پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   مبارزه با آفت ملخ مراکشی در 12 هزار هکتار از اراضی استان زنجان
15 تیر 1395 , ساعت 12:18

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان:

مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از آغاز سال زراعی جاری تاکنون کار مبارزه با آفت ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر 12 هزار هکتار از اراضی در استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از آغاز سال زراعی جاری تاکنون کار مبارزه با آفت ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی در استان انجام شده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از  فارس در این باره اظهار کرد: عملیات کانون‌یابی از نیمه دوم اسفندماه، در راستای مقابله و کنترل آفت ملخ مراکشی طی سال زراعی جاری در استان زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه عملیات کانون‌کوبی به طور جدی آغاز شد، اضافه کرد: آفت ملخ مراکشی یک آفت عمومی بوده و وظیفه کنترل آن بر عهده دولت است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی و گرم شدن زود هنگام هوا در اسفندماه، تراکم آفت ملخ سال جاری نسبت به سال گذشته در استان زنجان خطرناک و بسیار بالا بوده است.

شب‌خیز ادامه داد: این امر به دلیل شرایط آب و هوایی و گرم شدن زود هنگام هوا در اسفندماه بوده است، به طوری که باعث شد تا این آفت فعالیت خود را زودتر آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه عمده آفت ملخ مراکشی موجود در استان زنجان در شهرستان طارم مشاهده می‌شود، گفت: از طریق سمپاش‌های مختلف و طعمه مسموم در سال جاری، عملیات مبارزه و کانون‌کوبی علیه این آفت در استان زنجان در سطح بالغ بر ۱۲ هزار هکتار انجام گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: مقابله و کنترل آفت ملخ مراکشی در استان زنجان به صورت سالانه صورت می‌گیرد.

شب‌خیز با تاکید بر اینکه انجام این عملیات چون سالیان گذشته نیز در استان زنجان صورت گرفته است، افزود: برای انجام این عملیات، سالانه به طور متوسط بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده و انجام می‌شود.

وی در رابطه با بیماری زنگ زرد گندم نیز اظهار کرد: در شهرستان خرم‌دره و مناطقی از شهرستان خدابنده در سال جاری، کانون‌های اولیه این بیماری مشاهده شد که اقداماتی در همین راستا نیز صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: پس از مشاهده این موارد در شهرستان‌های مذکور، سریعا نسبت به کانون‌کوبی این بیماری در این مناطق اقدام شده است.

شب‌خیز با بیان اینکه کانون‌کوبی در سطح ۵۰ هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است، گفت: در راستای مبارزات صورت گرفته با این بیماری، خسارت عمده‌ای ناشی از این بیماری در استان زنجان وجود نداشته است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات مبارزه با آفت سن گندم در استان زنجان به اتمام رسیده به طوری که امسال سطح نهایی مبارزه با آین آفت در استان به ۱۱۵ هزار هکتار رسیده است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/08Q0bi

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور شهرستان مروست در سطحی معادل سه هزار هکتار مشاهده شدند. مرتضی فتاحی افزود: این نوع ...
No Thoughts on مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>