پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان  »   آفت سن به 1700 هکتار از اراضی شهرستان چادگان خسارت زد
15 تیر 1395 , ساعت 18:51

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی چادگان:

آفت سن به ۱۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چادگان خسارت زد

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی چادگان گفت: آفت سن، امسال به بیش از 1700 هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم در بخش مرکزی و بخش چناررود این شهرستان خسارت وارد کرد.

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی چادگان گفت: آفت سن، امسال به بیش از ۱۷۰۰ هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم در بخش مرکزی و بخش چناررود این شهرستان خسارت وارد کرد.

مهدی آرپناهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کشاورزان چادگان امسال بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی دو بخش یاد شده را به کشت گندم و جو آبی و دیمی اختصاص داده بودند که آفت سن به این مزارع خسارت وارد کرد.

وی افزود: با همکاری کشاورزان و جهاد کشاورزی، کل مزارع دارای آفت سن شهرستان یعنی یکهزار و ۷۰۰هکتار سم پاشی شد.

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی چادگان گفت: شدت آفت سن در سطح اراضی این شهرستان بی سابقه بود و سن زدایی باید توسط کشاورزان صورت می گرفت اما بدلیل گستردگی آفت، کارشناسان جهاد کشاورزی چادگان سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار دادند.

وی بیان داشت: آفت سن سال گذشته نیز به بیش از ۵۰۰ هکتار از گندمزارهای چادگان خسارت وارد کرد که سم پاشی این مزارع توسط کشاورزان بموقع انجام شد ولی امسال این آفت در سطح شهرستان پراکنده بود و کشاورزان را غافلگیر کرد.

آرپناهی تصریح کرد: از کشاورزان انتظار داریم محصولات خود را در وقت مقرر سم پاشی کنند تا از آفت های فصلی در محصولات کشت شده کاسته شود.
شهرستان چادگان ۳۴ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۲۷ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

بیشترین کشت زمین های کشاورزی این شهرستان به محصولات کشت گندم، جو و سیب زمینی اختصاص دارد.

شهرستان چادگان در ۱۲۰کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. ۷۰ درصد مردم چادگان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/1iYgOH

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on آفت سن به ۱۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چادگان خسارت زد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>