جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   پردیس کشاورزی و منابع طبیعی از ظرفیت های مهم علمی کشور است
12 اردیبهشت 1398 , ساعت 19:59

پردیس کشاورزی و منابع طبیعی از ظرفیت های مهم علمی کشور است

این پردیس دانشگاهی چند سالی است به لحاظ گستردگی، رشته ها و تخصص های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی برنامه ای را با عنوان «روزهای درهای باز» برگزار می کند تا مردم، دانش آموزان و خانواده های آن ها با رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه آشنا شوند

دکتر حسین گلدانساز روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری روز درهای باز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: این پردیس دانشگاهی چند سالی است به لحاظ گستردگی، رشته ها و تخصص های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی برنامه ای را با عنوان «روزهای درهای باز» برگزار می کند تا مردم، دانش آموزان و خانواده های آن ها با رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه آشنا شوند.
وی با بیان اینکه امسال هشتمین سال برگزاری این برنامه است، اظهار داشت: برای آشنا سازی بازدیدکنندگان با فعالیت های مختلف در این دانشگاه، گروه های آموزشی ضمن اینکه در این برنامه اقدام به دایر کردن غرفه هایی می کنند، فعالیت های مرتبط با رشته های تحصیلی در این دانشگاه را نیز معرفی می کنند.
گلدانساز گفت: همچنین در این غرفه ها شرکت های دانش بنیانی حضور دارند که از دل گروه های آموزشی بیرون آمده اند یعنی این شرکت های زایشی نتیجه فعالیت فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی از لیسانس تا دکترا می باشد.
وی ادامه داد: در طی ۲ روز برگزاری برنامه روزهای درهای باز، روز اول اختصاص به دانش آموزان به خصوص در مقطع دوم متوسطه دارد تا با رشته های تحصیلی این دانشگاه آشنا شوند و روز دوم نیز اختصاص به خانواده ها و عموم مردم دارد.
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: به هر میزان که دانش آموزان و خانواده هایشان با رشته های تحصیلی این مجموعه بیشتر آشنا شوند این امکان وجود دارد که دانش آموزان برترتحصیلی موفق به تحصیل در این دانشگاه شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این برنامه راهی برای ارتقای آموزش تکمیلی و آموزش دانشگاهی در کشاورزی و منابع طبیعی کشور باشد.
گلدانساز در خصوص تعداد غرفه های این برنامه، گفت: ۱۶ گروه آموزشی در این دانشگاه فعال هستند که به هر گروه ۲ غرفه اختصاص یافته و حدود ۱۵ تا ۲۰ غرفه نیز به شرکت های دانش بنیان علاوه بر اینکه دستگاه های اجرایی همچون میراث فرهنگی و هلال احمر نیز دراین برنامه اقدام به برگزاری غرفه کرده اند.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۴هزار و ۳۰۰ دانشجو در سه مقطع تحصیلی در این پردیس دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد آنان را خانم ها و مابقی را آقایان تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین حدود ۲۲۰۰ نفر از کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را می گذرانند.
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: عمده دانشجویان در این سال های اخیر از استان های البرز و تهران جذب شده اند زیرا بومی گزینی در وزارت علوم و سازمان سنجش اصل قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد که این روند برای جذب دانشجو اصلاح شود زیرا دانش آموزانی که از استان های دیگر علاقمند به کشاورزی و منابع طبیعی هستند بتوانند این دانشگاه را برای تحصیلات دانشگاهی انتخاب کنند.
وی افزود: این دانشگاه با تجربه ترین و با سابقه ترین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی است و مجموع ۲۵۰ هیات علمی در هیچ کجای کشور نداریم که مجموعه ای قوی و به روز هستند.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه امکان اشتغال بیشتری نسبت به دانشجویان دیگر دانشگاه ها دارند، تصریح کرد: امیدوارم دانشگاه های دیگر فارغ التحصیلانشان بتوانند بعد از تحصیل اشتغال به کار داشته باشند.

.

نتیجه تحقیقات علل سیل و راهکارها به کتابخانه ها نرود
گلدانساز همچنین در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه تهران از سوی رئیس جمهور برای بررسی علل سیل امسال، گفت: یکی از کارگروه ها برای بررسی علل سیل کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی است.
وی ادامه داد: تعدادی از اساتید این دانشگاه در این کارگروه مشغول فعالیت هستند تا اطلاعات جمع آوری کنند که بازدیدهایی از مناطق سیل زده داشته و دارند و آمادگی درایم برای اینکه آنچه که به لحاظ علمی و اجرایی به ذهن همکاران متخصص کشاورزی و منابع طبیعی می رسد جمع بندی کنیم و در اختیار رئیس دانشگاه خواهیم گذاشت تا در داخل گزارش نهایی ارسال کنند.
وی افزود: بخشی از کار مربوط به مسایل شهری و عمرانی است ولی بخش قابل توجهی از کار مربوط به منابع طبیعی و تخریب جنگل ها، مراتع، باغات و مزارع است که در این مجموعه کار خواهد شد. رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان داشت: امیدوارم نتایج خوبی از این تحقیقات بیرون بیاید علاوه بر اینکه امیدوارم مسئولین به نتایج عمل کنند.
وی گفت: اگر قرار باشد فعالیت عملی و علمی صورت بگیرد و مطالب واقعی احصاء شود ولی باز همچون خیلی از مواقع داخل کتابخانه ها و قفسه ها گذاشته شود یک بحث است و اگر از آن استفاده شود یک بحث دیگر است.
پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزشی کشور فعالیت می کند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دکتر ابراهیم باقری زنوز استاد بازنشسته گروه گیاهپزشکی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.مرحوم دکتر باقری از اساتید پیشکسوت و مجرب حشره نشاسی کشور بود که سالیان ...
اخیراً تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که از قطع تعدادی درخت در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج حکایت دارد. به نقل از ایسنا، پیمان ...
مدیر روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج گفت: بر اساس برنامه سال های گذشته، درهای این پردیس دانشگاهی از صبح امروز به مدت 2 روز بر ...
. نخستین کنگره بیماری شناسی گیاهی ایران توسط انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد ...
No Thoughts on پردیس کشاورزی و منابع طبیعی از ظرفیت های مهم علمی کشور است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>