جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   حمله ملخ به مزارع و مراتع دشت مغان مهار شد
16 اردیبهشت 1398 , ساعت 16:36

حمله ملخ به مزارع و مراتع دشت مغان مهار شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع و مزارع منطقه مغان در شمال استان اردبیل در چند روز اخیر با اقدام بموقع مهار شده است.

احمد شهریار روز دوشنبه، آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در منطقه مغان را آفتی بومی شده و تک نسل عنوان کرد و گفت: وجود ملخ ها در ۲۵ هزار هکتار از مزارع بویژه مراتع شهرستان پارس آباد ، اصلاندوز و بیله سوار مغان تخمین زده می شود و بر این اساس اقدامات لازم آغاز شده است.
وی با اشاره به مشاهده آفت ملخ در مزارع شمال استان از اول اردیبهشت ماه و آغاز عملیات کنترل و مهار ان از زمان مشاهده بیان کرد: تاکنون هزار و ۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده به وجود کانون های ملخ شناسایی و سمپاشی شده است.
شهریار اضافه کرد: با استفاده از سه تن سم ملخ کش ، کانون های اصلی وجود ملخ در منطقه سمپاشی شده و با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات سمپاشی و مبارزه با آفت ملخ در منطقه با استفاده از سه دستگاه ماشین آلات مجهز تا اواخر خرداد ماه نیز ادامه می یابد.
وی همچنین گفت: استاندار اردبیل برای تامین اعتبار مبارزه با ملخ ها و تهیه ۱۵ تن سم مورد نیاز دستور لازم را صادر کرده و موضوع تحت کنترل کارشناسان جهاد کشاورزی قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به عشایر و دامداران منطقه توصیه کرد که حداقل تا یک هفته بعد از سمپاشی، از رهاسازی دام و طیور در مناطق سمپاشی شده در کانون های ملخ منطقه برای جلوگیری از تلفات احتمالی خودداری کنند.
منطقه مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی کشور و استان اردبیل به شمار می رود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تهاجم ملخ به مغان استان اردبیل گفت: ملخ های منطقه مهاجر نیستند و ربطی به تهاجم ملخ های جنوب کشور ندارند، اما نگرانی ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع منطقه مغان در شمال استان اردبیل در چند روز اخیر با اقدام به موقع ...
فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: صدها کانون ملخ مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان حمله کرده‌اند که با تدابیر و اقدامات به موقع جهاد کشاورزی روبه‌رو شده‌اند. علی علایی ...
No Thoughts on حمله ملخ به مزارع و مراتع دشت مغان مهار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>