پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   علمی  »   زیست‌شناس ایرانی حشره‌ای را به نام دونالد ترامپ نامگذاری کرد
30 دی 1395 , ساعت 11:21

زیست‌شناس ایرانی حشره‌ای را به نام دونالد ترامپ نامگذاری کرد

یک زیست‌شناس ایرانی - کانادایی، گونه جدیدی از حشرات را به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نامگذاری کرده است.

یک زیست‌شناس ایرانی – کانادایی، گونه جدیدی از حشرات را به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نامگذاری کرده است.

وازریک نظری، زیست شناس ایرانی – کانادایی، در مقاله‌ای در یک نشریه جانورشناسی گزارش کرده است که اخیر گونه‌ای از شاپرک (یا بید) را شناسایی کرده که تا پیش از این به عنوان گونه جدیدی از این حشره شناسایی نشده بود. او برای این شاپرک نام لاتینی Neopalpa donaltrumpi را انتخاب و ثبت کرده است.

این زیست شناس در مقاله خود در نشریه علمی زوکیز ZooKeys نوشته است که این گونه جدید را هنگام بررسی شاپرک‌های گردآوری شده در مراکز علمی در کانادا و آمریکا مشاهده کرد و با بررسی دقیق آنها نتیجه گرفت که گونه جدیدی از شاپرک را شناسایی کرده است.

زیستگاه شاپرک دونالد ترامپ منطقه‌ای واقع در جنوب کالیفرنیا تا منطقه باخا کالیفرنیا در مکزیک است، یعنی همان محلی که آقای ترامپ گفته در نظر دارد در آن دیوار مرزی معروف خود را احداث کند.

عرض بال‌های این شاپرک حدود یک سانتیمتر و طول بدن او در هم همین حدود است و بین جنس نر و ماده آن تفاوت چندانی از این نظر وجود ندارد. مشخصه دیگر این شاپرک، شکل عجیب آلت تناسلی جنس نر آن است.

کاشف این شاپرک گفته است که علت انتخاب نام رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای این گونه جدید شکل ظاهری سر این حشره است که وضعیت چینش پولک‌های آن به آرایش و رنگ موی آقای ترامپ بی شباهت نیست.

Neopalpa donaldtrumpi

این نخستین جانوری است که نام دونالد ترامپ بر آن گذاشته می‌شود.

معمولا گونه‌های جدید جانداران به نام کاشف آنها نامیده می شود هر چند گذاشتن اسامی دیگران، به خصوص مشاهیر روی جانوران و گیاهان تازه کشف شده یا پرورش یافته هم رواج داشته است. به خصوص نامیدن انواع گل به نام بانوان سرشناس معمول بوده که به عنوان نمونه می‌توان به دو نوع گل رز اشاره کرد که به نام الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، و فرح پهلوی، شهبانوی سابق ایران نامگذاری شده است.

ماه گذشته، نشریه زوکیز گزارشی را در مورد شناسایی یک نوع ماهی بومی در هاوایی منتشر کرد که برای آن نام “اوباما” انتخاب شده بود. تا کنون هفت گونه جانوری به نام باراک اوباما نامگذاری شده است.

چندی پیش هم برخی رسانه‌ها تصویری از لارو نوعی شاپرک کمیاب را منتشر کردند که شباهت حیرت آوری به موی سر آقای ترامپ داشت.

بی بی سی فارسی

مطالب مرتبط

No Thoughts on زیست‌شناس ایرانی حشره‌ای را به نام دونالد ترامپ نامگذاری کرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>