پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سمنان  »   مبارزه بیولوژیک در بیش از 1000 هکتار مزارع و باغ های سمنان انجام می شود
23 تیر 1395 , ساعت 14:19

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان:

مبارزه بیولوژیک در بیش از ۱۰۰۰ هکتار مزارع و باغ های سمنان انجام می شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هزار و 50 هکتار از مزارع و باغ های استان در سال 95 زیر پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هزار و ۵۰ هکتار از مزارع و باغ های استان در سال ۹۵ زیر پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دارد.

عباس مشیریان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: با هدف تحقق بند «د» ماده ۱۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه، مبنی بر مبارزه زیست شناختی، در سال ۹۵ این عملیات روی محصولاتی از قبیل انار، گوجه فرنگی ، ذرت و پنبه در استان سمنان در حال بررسی است.
وی افزود: در این طرح در ۱۵۰ هکتار از باغ های انار، ۷۰۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی، ۱۰۰ هکتار مزارع ذرت و ۱۰۰ هکتار مزارع پنبه، با استفاده از عوامل بیولوژیک مبارزه با آفات انجام می شود.
مشیریان، هزینه اجرایی این طرح را پنج میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی به نحوی است که در اجرای مبارزه بیولوژیک با همکاری سازمان حفظ نباتات و موسسه گیاه پزشکی کشور، در اجرای مبارزه بیولوژیک توسط عوامل ماکرو، از گونه و سوش های مادری تهیه شده از باغات هر شهرستان استفاده شود تا اجرای عملیات با کیفیت مطلوب تری پیش برود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سمنان، اهداف طرح مبارزه بیولوژیک را تولید محصولات کشاورزی فاقد باقیمانده سموم گواهی شده و نیز حمایت و حفاظت از گونه های حشرات مفید و در نهایت، صدور استاندارد تشویقی تولید محصول سالم برای محصولات تولید شده دانست.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/S5T75E

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات رهاسازی زنبور تلنموس برای نخستین بار به صورت پایلوت در مزارع ذرت دزفول اجرا شد. عملیات رهاسازی زنیور تلنموس در ۵ هکتار از مزارع ذرت روستای قلعه ربع دزفول ...
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهار زیستی کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت با استفاده از زنبور تلنموس گفت: انسکتاریومی جهت پرورش انبوه زنبور ...
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان گلستان به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک کشور انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین رنجبر اقدم گفت: مبارزه شیمیایی مثل ...
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار "قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن" از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد....
No Thoughts on مبارزه بیولوژیک در بیش از ۱۰۰۰ هکتار مزارع و باغ های سمنان انجام می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>