مبارزه بیولوژیک در ۱۵۰۰ هکتار از شالیزارهای قائم شهر

تریکوگراما - تریکوکارت

چاپ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: ۱۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان با استفاده از زنبور تریکوگراما مبارزه بیولوژیک شد.

فرزین فرهادی اظهار کرد: در چند روز اخیر در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان قائم شهر در دو نوبت رهاسازی زنبور تریکوگراما انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در نسل دوم افزود: نسل دوم ساقه خوار برنج مهمترین مرحله خسارت زایی زندگی این آفت است که کنترل بیولوژیک آفت در این نسل از اقدامات مهم بهزراعی برنج بوده و در کاهش کمی و کیفی عملکرد محصول موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: امنیت غذایی، حفظ محیط زیست و تولید محصول سالم برای توسعه پایدار از مزایای اجرای پروژه کنترل بیولوژیک آفت در مزارع است.

وی با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج از طریق نمونه گیری از مزارع و استفاده از تله فرمونی و تعیین زمان فنی انجام می شود گفت: مبارزه در مرحله اول و دوم با رهاسازی زنبور و نصب ۳۰۰ هزار تریکوکارت در مزارع انجام می شود.

فرهادی بیان کرد: با تلاش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر، مراکز جهاد کشاورزی و بکارگیری کارشناسان بخش خصوصی، رها سازی زنبور تریکوگراما در روستاهای تحت پوشش انجام می گیرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/FPU5Qy