جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, لرستان  »   توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی در بروجرد
26 تیر 1395 , ساعت 11:44

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خبر داد:

توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی در این شهرستان به جد دنبال می‎شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی در این شهرستان به جد دنبال می‎شود.

رضا امینی امروز با بیان اینکه بسیاری از باغداران این شهرستان مبارزه بیولوژیکی با آفات را جایگزین استفاده از سموم شیمیایی کرده‎اند، عنوان کرد: توسعه استفاده از تله‎های فرمونی به عنوان یکی از روش‎های بیولوژیکی دفع آفات در سال‎های اخیر  به جد مورد توجه اداره جهاد کشاورزی بروجرد قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: یکی از وظایف این اداره در جهت تولید محصول گندم با کیفیت مبارزه با علف‎های هرز مزارع گندم است، همچنین مبارزه با آفت سن در ۱۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول گندم به منظور جلوگیری از خسارات وارده به این محصول دیگر اقدام جهاد کشاورزی بروجرد در جهت تولید گندم مرغوب و با کیفیت در سال زراعی جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه گندم تولیدی این شهرستان از جمله پاک‎ترین و با کیفیت‎ترین گندم تولیدی دراستان لرستان است، یادآور شد: استفاده از سموم دفع آفات نباتی در کشور و به تبع در این شهرستان پایین تراز میانگین جهانی است.

امینی با اشاره به واردات سموم شیمیایی محصولات کشاورزی زیر نظر سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: آلایندگی و باقی‎ماندگی کود و سم شیمیایی در محصولات تولیدی در کشور پایین‎تر از حد استاندارد جهانی است.

وی افزود: در سال گذشته به منظور مدیریت سموم کشاورزی سیستم مانیتورینگ آفت‎کش‎ها در این شهرستان راه‎اندازی شده است، در این سیستم کشاورزان به منظور تهیه سموم ملزم به مراجعه به کلینیک‎های گیاه پزشکی و استفاده از سموم تجویز شده از سوی کارشناسان هستند.

امینی با بیان اینکه استفاده از سیستم مانیتورنیگ آفت‌‎کش‎ها در شهرستان بروجرد با استقبال خوب کشاورزان روبرو بوده است، ادامه داد: این اداره در سال‎های اخیر کاهش استفاده از سم و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و باغی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: تلاش این اداره در راستای تولید محصول سالم منتج به کسب کد استاندارد دو محصول سیب  و سبزی تولیدی این شهرستان شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/yZQACF

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی در بروجرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>