جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   زمان گلدهي درختان نبايد از هيچ كودي به شكل محلول پاشي استفاده شود
28 تیر 1395 , ساعت 8:49

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ساري:

زمان گلدهی درختان نباید از هیچ کودی به شکل محلول پاشی استفاده شود

مدير جهاد كشاورزي ساري گفت: زمان گلدهي درختان نبايد از هيچ كودي به شكل محلول پاشي استفاده شود چراكه باعث ريزش محصول مي شود.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: زمان گلدهی درختان نباید از هیچ کودی به شکل محلول پاشی استفاده شود چراکه باعث ریزش محصول می شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم‌نژاد درباره تغذیه باغ‌های انار اظهار کرد: مصرف کودهای مناسب با فنولوژی درخت سبب کاهش مصرف ۳۰ تا ۵۰ درصدی، افزایش راندمان مصرف و عملکرد و کیفیت میوه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف کود باید همزمان با فنولوژی درخت باشد و زمانی‌ که درخت خواب است نیازی به غذا ندارد، افزود: در زمان گلدهی نیاز به ازت بالایی دارد و در مرحله اولیه تشکیل میوه به کلسیم و بر نیاز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: زمان گلدهی درختان نباید از هیچ کودی به شکل محلول پاشی استفاده شود چراکه باعث ریزش محصول می‌شود.

قاسم‌نژاد اضافه کرد: کودهای پایه زمانی مصرف شود ریشه درخت در حال رشد است.

وی تصریح کرد: استفاده از کودهای آلی سبب فعال شدن میکروارگانیسم ‌های خاک می‌شود و هرچه فعالیت این باکتری‌ها بیشتر باشد جذب توسط ریشه بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه مصرف کود در درختان بستگی به سن درخت و یا نوع نهال بارآور دارد، بیان کرد: برای نهال‌ها هرماه یکبار در صورت نیاز می‌توان از ریز‌مغذی‌ها یا کود کامل سه بیست (۲۰،۲۰،۲۰) با دوز مصرفی ۱ تا ۲ در هزار استفاده کرد.

قاسم‌نژاد ادامه داد: کود اوره برای نهال مناسب است و ۲۵ تا ۳۰ گرم اوره در آب حل شود و بعد از آبیاری مصرف شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/WPgzBi

مطالب مرتبط

مدیر مجتمع تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برگزاری کارگاه سه روزه ملی "انار" آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص این محصول به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد. حمیدرضا پرستار  با اعلام این خبر افزود: ...
‌رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از برگزاری کارگاه سه روزه آموزشی انار در مرکز آموزشی ساوه خبر داد. ‌حمیدرضا دری ‌با اعلام این خبر افزود: بعد از سال‌ها اولین دوره ...
No Thoughts on زمان گلدهی درختان نباید از هیچ کودی به شکل محلول پاشی استفاده شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>