جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   وزارت جهاد کشاورزی جلوی ورود بذرهای آلوده را بگیرد
29 تیر 1395 , ساعت 8:11

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی جلوی ورود بذرهای آلوده را بگیرد

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید از واردات بذرهای آلوده به کشور که کیفیت مناسبی نیز ندارد جلوگیری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید از واردات بذرهای آلوده به کشور که کیفیت مناسبی نیز ندارد جلوگیری کند.

رضا کریمی امروز در اردبیل اظهار کرد: به جای ورود بذرهای آلوده به کشور بهتر است از ظرفیت تولید بذر در کشور حمایت جدی انجام شود تا در سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از ورود بذرهای آلوده به کشور که کیفیت مناسبی هم ندارند باید جلوگیری شود و در عِوَض بذرهای اصلاح شده در داخل تولید شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید از واردات بذرهای آلوده به کشور که کیفیت مناسبی نیز ندارد جلوگیری کند.

کریمی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها داشته باشند، در این زمینه باید تحقیقات بذرها به صورت کامل و جامع انجام شود.

وی افزود: مدیریت منابع آب کشاورزی برای ۱۰۰ هزار هکتار دشت اردبیل که تاکنون اقدام لازم و مؤثر برای چهار شهرستان اردبیل، نمین، نیر و سرعین نشده است و در این خصوص نیازمند اقدام جدی هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از وزیر جهاد درخواست کردیم، بخشنامه‌ای را که برای حذف پنج بخش تحقیقاتی صادر شده بود را ملغی اعلام کند.

کریمی ادامه داد: ضرورت دارد فعالیت این مراکز هم ادامه یابد و هم بودجه آنها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: از وزیر جهاد کشاورزی خواستیم نسبت به پرداخت یارانه سیب‌زمینی‌کاران و همچنین مطالبه گندم‌کاران به خصوص اردبیل اقدام مؤثر و سریع انجام داده و اقدام لازم را انجام و این پرداختی‌ها را به موقع انجام دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضرروت پرداخت سریع خسارت به باغداران استان به خصوص باغداران مشگین‌شهر را از دیگر تصمیمات این کمیسیون اعلام کرد.

کریمی در پایان سخنان خود گفت: چابک‌سازی وزارت جهاد از مواردی است که در جلسه اخیر مطرح شد و در این خصوص از وزیر خواستیم بخش‌های موازی در وزارت جهاد که موجب کند شدن فرآیند خدمت‌رسانی می‌شود را یا ادغام و یا اینکه حذف کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/fi21Rr

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) از ۲۸ دی ‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار ...
«خزانه جهانی بذر اِسوالبارد» (Svalbard Global Seed Vault) نام یک تأسیسات زیرزمینی در مجمع‌الجزایر اِسوالبارد نروژ و در نزدیکی قطب شمال است که با هدف حفاظت از گونه‌های مختلف بذر کشاورزی در جهان ...
رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران پس از سال ها تلاش و آزمون های بین المللی توانست به جمع کشورهای صادر ...
No Thoughts on وزارت جهاد کشاورزی جلوی ورود بذرهای آلوده را بگیرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>