پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   متقاضیان تولید محصولات گواهی شده اقدام کنند
8 خرداد 1398 , ساعت 13:34

متقاضیان تولید محصولات گواهی شده اقدام کنند

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان گفت: متقاضیان تولید محصولات گواهی شده در سامانه «صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها» ثبت‌نام کنند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان گفت: متقاضیان تولید محصولات گواهی شده در سامانه «صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها» ثبت‌نام کنند.

سهیل نصرتی با بیان این‌که همه دولت‌ها به منظور حفظ استقلال و عدم وابستگی، همواره درصدد تامین امنیت غذایی در جامعه خود هستند، اظهارکرد: برای تامین امنیت غذایی علاوه بر افزایش کمی تولیدات، توجه به سلامت و کیفیت محصولات تولیدی نیز امری ضروری است.

این مسئول ادامه داد: به موازات ارتقای بهره‌وری و یا به عبارتی، افزایش تولید در واحد سطح به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های بخش کشاورزی، اطمینان از کیفیت و سلامت مواد غذایی به طور جدی مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان این بخش قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که سلامت محصولات کشاورزی وابسته به کیفیت و سلامت منابع آب و خاک و انواع نهاده‌ها است و با مدیریت درست و اصولی می‌توان آن را ارتقا داد، افزود: تولید محصولات گواهی شده به دلیل این‌که میزان آلاینده‌ها و نیترات در آنان کمتر از حد مجاز و یا مطابق با استانداردهای مربوطه است، گام بسیار مهمی در اطمینان از سلامت مواد غذایی و در نهایت تامین سلامت جامعه به حساب می‌آید.

نصرتی تصریح کرد: متقاضیان به منظور درخواست صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات تولیدی خود باید به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی به آدرس eagri.maj.ir یا پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.mag.ir مراجعه کنند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان زنجان یادآور شد: همه مراحل فرآیند صدور کد شناسایی محصول و اعطای پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مذکور انجام می‌شود. همچنین که کاهش هزینه ‎ های تولید، حذف بروکراسی‌های اداری، ایجاد شفافیت و اطمینان در مصرف کننده، ایجاد اشتغال و تسهیل در فرآیند تولید محصولات گواهی شده، دسترسی برخط و ساده به عوامل تولید، شرکت‌های تولید کننده نهاده‌ها، فروشندگان، مصرف کنندگان، صادر کنندگان و شرکت‌های بازرسی و مدیران کنترل کیفیت از جمله اهداف و مزایای سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها به شمار می‌رود.

نصرتی بیان کرد: با ایجاد این سامانه و پیشبرد فرآیند تولید محصولات گواهی شده از این طریق، زمینه رونق و رشد صادرات محصولات کشاورزی تولیدی کشور بیش از پیش فراهم شده و سهم بیش‌تری از بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته ۲۰ مورد استاندارد تشویقی برای محصولاتی همچون پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار، زردآلو، هندوانه، توت فرنگی، سیب درختی، اسفناج و به‌لیمو در استان زنجان اعطا شده است.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on متقاضیان تولید محصولات گواهی شده اقدام کنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>