کاهش ۴۰ تنی مصرف سم در شالیزارهای قائمشهر

سمپاشی

چاپ

رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر از کاهش ۴۰ تنی مصرف سم در شالیزارهای این شهرستان در سال جاری خبرداد.

فرزین فرهادی روز سه شنبه در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گفت که گسترش مبارزه بیولوژیک با آفات در شالیزارها سبب کاهش این مقدار مصرف سم شد که نتیجه آن علاوه بر به دست آوردن محصول سالم تر، صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی در خرید سم بوده است.
وی افزود: امسال در سطح یکهزار و۵۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان مبارزه بیولوژیک با آفات صورت گرفت که در مقایسه با ۵۳۵ هکتار سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد افزایش دارد.
فرهادی توسعه کشت مکانیزه و افزایش میزان توزیع بذرهای اصلاح شده را هم در کنار آموزش کشاورزان از دیگر عوامل کاهش مصرف سم در شالیزارهای شهرستان برشمرد.
وی گفت: در حالی که پارسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای قائمشهر به صورت مکانیزه کشت شده بود، امسال با رشد ۳۵ درصدی به سه هزار و ۲۷۵ هکتار افزایش یافت.
رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر میزان بذر اصلاح شده میان کشاورزان شالیکار شهرستان را هم در سال جاری ۵۷ تن اعلام کرد و افزود : پارسال ۲۵ تن از این نوع بذر توزیع شده ب ود.
وی یکی از تحولات ایجاد شده در بخش شالیکاری شهرستان را توجه کشاورزان به کشت ارقام پرمحصول دانست و گفت که این کار با تاکید و حمایت دولت تدبیر و امید و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت .
او افزود: سطح زیر کشت ارقام پرمحصول شهرستان از سه هزار و ۳۰۰ هکتار در سال گذشته به چهار هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.
بنا به آمارهای رسمی شهرستان قائمشهر هشت هزار هکتار زمین شالیزاری دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/81LKpn