پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   خلاصی باغات زنجان از مگس‌ زیتون
30 تیر 1395 , ساعت 9:51

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد:

خلاصی باغات زنجان از مگس‌ زیتون

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: خوشبختانه سال گذشته جمعیت مگس زیتون به خوبی کنترل شد و باغات استان از گزند این آفت در امان ماند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: خوشبختانه سال گذشته جمعیت مگس زیتون به خوبی کنترل شد و باغات استان از گزند این آفت در امان ماند.

رباب شب‌خیز با بیان این‌که امسال نیز کنترل آفت مگس زیتون روند مطلوبی را طی می‌کند، اظهار کرد: چگونگی مبارزه با آفات، نقش مهمی در کنترل آن‌ها و کاهش خسارت به باغات وارد می‌کند. این در حالی است که روند مبارزه و کنترل مگس زیتون در طول پارسال بسیار موفقیت‌آمیز بود و متعاقب آن، خسارتی که ناشی از هجوم این آفت باشد، در سطح باغات زیتون مشاهده و گزارش نشد.

این مسئول ادامه داد: پارسال باغات زیتون برخی استان‌های هم‌جوار به خاطر هجوم آفت مگس زیتون خسارت دیدند اما در مقابل، انجام به موقع عملیات ردیابی، پیش‌آگاهی و کنترل این آفت در استان زنجان، منتج به سلامت میوه‌های زیتون در زمان برداشت شد.

وی با بیان این‌که مگس زیتون یک آفت همگانی محسوب می‌شود و وظیفه کنترل آن بر عهده کشاورزان با مشارکت دولت است، عنوان کرد: درحال حاضر عملیات ردیابی و پیش‌آگاهی برای مبارزه با مگس زیتون در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز وضعیت خوبی به لحاظ کنترل آفت مگس زیتون در سطح باغات استان داشته باشیم.

شب‌خیز با اشاره به این‌که نهاده‌های موردنیاز کشاورزان برای مبارزه با آفت مگس زیتون یارانه‌دار هستند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب و ارایه آموزش‌های لازم به کشاورزان استان در زمینه آفت مگس زیتون در طول سال‌های گذشته باعث شد تا بهره‌برداران برای کنترل آفت مذکور در سطح باغات خود، همکاری بسیار خوبی با کارشناسان حفظ نباتات داشته باشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با بیان این‌که ۴۰ درصد زیتون کشور در باغات طارم تولید می‌شود، تصریح کرد: پارسال ۱۲ هزار هکتار از باغات زیتون استان تحت عملیات ردیابی، پیش‌آگاهی و کنترل آفت مگس زیتون قرار گرفت.

از مجموع ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان زنجان که تحت کشت زیتون قرار دارد، درختان ۱۲ هزار هکتار بارده هستند و در صورت حفظ سلامت در فصول داشت، سالانه به طور متوسط ۵۵ هزار تن زیتون تولید می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/VqoPpo

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on خلاصی باغات زنجان از مگس‌ زیتون

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>