پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   مصر محموله گندم آمریکا را مرجوع کرد
31 تیر 1395 , ساعت 8:51

مصر محموله گندم آمریکا را مرجوع کرد

دولت مصر محموله غله به وزن بیش از 33 هزار تن از مبدا ایالات متحده آمریکا را نپذیرفت.

دولت مصر محموله غله به وزن بیش از ۳۳ هزار تن از مبدا ایالات متحده آمریکا را نپذیرفت.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، در بازرسی های انجام شده از این محموله ۰.۰۹۶ درصد آلودگی به قارچ ارگوت مشاهده شد که نزدیک به دو برابر حد مجاز آلودگی به قارچ بود.

میزان مجاز آلودگی به قارچ ارگوت بنا به استانداردهای فائو، ۰.۰۵ درصد است و در این میزان آلودگی خطری برای سلامتی ندارد. اوایل ماه جاری میلادی دولت مصر استاندارد بین المللی مربوط به حد مجاز آلودگی به ارگوت را پذیرفت.

این محموله اواسط ماه گذشته برگشت خورده بود اما بنا به درخواست شرکت واردکننده بازرسی مجدد از محموله به عمل آمد و در بازرسی مجدد آلودگی بالاتر از حد مجاز مشاهده گردید.

مصر که بزرگترین خریدار گندم در سطح جهان است، در زمینه کنترل واردات غله از نظر آلودگی به ارگوت بسیار سخت گیر است و وزیر کشاورزی این کشور اعلام کرده که به هیچ محموله ای که حاوی بیش از حد مجاز آلودگی به قارچ باشند اجازه ورود نخواهند داد.

اوایل سال میلادی جاری این کشور محموله های گندم از فرانسه، کانادا و لهستان را هم که آلوده به قارچ ارگوت بودند را مرجوع کرده بود.

این سخت گیری ها منجر به تلاطم در بازار گندم مصر شده و بازرگانان را مجبور کرده تا از فروش غله دست برداشته یا غله را به قیمت های بالاتر بفروشند.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/6xCufC

مطالب مرتبط

تصمیم اخیر قاهره برای ممنوعیت واردات گندم از روسیه به دلیل اعلام شده کشف نوعی قارچ و سپس انتشار این خبر که مسکو واردات پرتقال و مرکبات را از مصر متوقف کرده است، سبب شده ...
مصر به استاندارد جهانی در مورد مقادیر مجاز وجود ارگوت در محموله های گندم گردن نهاد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، دولت مصر در صدد آن است که به مقامات قرنطینه این ...
No Thoughts on مصر محموله گندم آمریکا را مرجوع کرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>