پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   مبارزه با آفات گندم در سطح 27 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی
2 مرداد 1395 , ساعت 13:57

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

مبارزه با آفات گندم در سطح ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مبارزه با آفات گندم در سطح ۲۷ هزار و ۴۹۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان طی امسال خبر داد.

محمدجواد تشکری امروز اظهار کرد: در سال زراعی جاری با آفت و بیماری‌های سن گندم در سطح ۲۷ هزار و ۴۹۱ هکتار مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه با سوسک سیاه در سطح ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هم مبارزه شده است، افزود: مبارزه با شته روسی در سطح یک هزار و ۳۲۵ هکتار از دیگر اقدامات معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح یک هزار و ۱۱۴  هکتار از زمین‌های کشاورزی، مبارزه با زنگ قهوه‌ای در سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از دیگر اقدامات انجام‌شده در خصوص آفات گندم است.

وی در بخش دیگری اهداف پروژه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی گندم را برشمرد و گفت: افزایش درصد خوداتکایی گندم از حدود ۶۷.۷ درصد به ۹۹.۵ درصد در پایان برنامه پنج‌ساله ششم از جمله برنامه‌های هدف‌گذاری شده است.

تشکری بیان داشت: افزایش تولید گندم استان از حدود ۲۶۳ هزار تن به ۳۲۵ هزار تن از پروژه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی گندم است.

به گفته وی کاهش سطح زیر کشت گندم استان از ۱۵۶ هزار هکتار به ۱۴۳ هزار هکتار و افزایش سطح برداشت محصول کشاورزی جزء این برنامه‌هاست.

تشکری با برشمردن سیاست‌های اجرایی پروژه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی اظهار کرد: افزایش حاصلخیزی خاک و مصرف بهینه از کودهای شیمیایی و زیستی از مهم‌ترین رویکردهاست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: معرفی ارقام پرظرفیت و مقاوم به تنش‌های زنده و غیرزنده و کیفیت مطلوب هر یک از ارقام از دیگر سیاست‌های اجرایی پروژه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های زیر بنایی توسعه روش‌های نوین آبیاری و بهبود کارایی مصرف آب از زمره رویکردها در راستای تحقق برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/CsfQGF

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

مبارزه با بیماری‌های گندم تاکنون در سطح ۴۰۰ هزار هکتار توسط کشاورزان صورت گرفته که حدود ۱۵ درصد از آن مربوط به بیماری زنگ زرد است. به نقل از پایگاه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنگ زرد بلای جان مزارع گندم آبی دشتستان شده است. کبری توکلی افزود: با توجه به مناسب بودن شرایط دمایی ...
مدیر جهاد کشاورزی دزفول نسبت به احتمال ظهور زنگ زرد در مزارع گندم هشدار داد. بهروز قمرزاده گفت: کارشناسان شبکه مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی دزفول آماده رصد مزارع گندم در ...
No Thoughts on مبارزه با آفات گندم در سطح ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>