پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   14 واحد گلخانه ای آماده واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی در شهرک گلخانه ای اسدآباد
3 مرداد 1395 , ساعت 9:49

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد خبر داد:

۱۴ واحد گلخانه ای آماده واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی در شهرک گلخانه ای اسدآباد

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد از تکمیل شهرک گلخانه ای اسدآباد خبر داد و گفت: این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی احداث شده و هم اکنون 14 واحد از این مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان است.

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد از تکمیل شهرک گلخانه ای اسدآباد خبر داد و گفت: این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی احداث شده و هم اکنون ۱۴ واحد از این مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان است.

ناصر فتاحی با بیان اینکه این شهرک گلخانه ای از لحاظ حاصلخیزی خاک و آب از مجتمع های خوب استان همدان است، افزود: هم اکنون زیرساخت های لازم مانند آب ، برق، گاز و راه آسفالت در شهرک گلخانه ای اسدآباد فراهم شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این ۱۶ واحد از این شهرک به متقاضیان واگذار شده بود که بعلت فراهم نبودن امکانات با مشکلاتی مواجه بودند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد گفت: خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع سیفی و سبزیجات عمده محصولات تولید شده در این گلخانه هاست .
وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر و تغییرات آب و هوایی و افزایش آمار سرمازدگی محصولات کشاورزی در اسدآباد خاطرنشان کرد: در این وضعیت جایگزینی کشت گلخانه ای با روش های سنتی می تواند تا حدود زیادی به بقاء و توسعه مشاغل کشاورزی کمک کند.

فتاحی تصریح کرد: اگر متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای مواردی مانند انتخاب محل مناسب، مشورت با کارشناسان مجرب و استفاده از تجربیات گلخانه داران موفق را جدی بگیرند و نکات علمی و فنی را رعایت کنند تولیدات گلخانه ای سوددهی بالایی را نصیب آنها خواهد کرد.
رئیس جهادکشاورزی اسدآباد حمایت از گلخانه داران را ضروری دانست و گفت: سود تسهیلات بانکی برای این دسته از تولید کنندگان ۱۸ درصد است که باید به ۴ درصد کاهش پیدا کند.

وی همچنین از طرح مطالعاتی برای تبدیل ۲۰هکتار از اراضی مرکز تحقیقات کشاورزی و نیز ۵۰ هکتار از اراضی روستاهای قوش تپه و آهو تپه برای احداث شهرک گلخانه ای خبر داد و افزود: توسعه و تقویت کشت های گلخانه ای از سیاست های وزارت جهادکشاورزی است.
شهرستان اسدآباد ۶۴ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی را تولید می کند.
اسدآباد با ۱۱۰ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/rgzI27

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

نخستین دوره از رویدادهای فناوری‌های نوین کشاورزی (NAT) با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های نوین این صنعت 26 مردادماه سال جاری از ساعت 9 تا 18 در محل نمایشگاه ...
یک مجتمع گلخانه‌ای  در کردستان انواع بذر و همچنین گیاهان دارویی تولید می‌کند. این مجتمع در زمینه‌های تولید، پژوهش و آموزش روش‌های نوین تولید با کاربرد بیوتکنولوژی کشاورزی (کشت بافت ...
نشریه "موازین و اصول بهداشت گیاهی و نحوه کنترل آفات در گلخانه ها" توسط دفتر پيش آگاهي سازمان حفظ نباتات كشور منتشر گرديد. به نقل از سازمان حفظ نباتات كشور، ...
امروزه به علت کمبود منابع آبی مشکلاتی در بخش کشاورزی به‌وجود آمد که برای برون‌رفت از معضل کم‌آبی نیازمند تفکر و ایده‌های جدیدی در بخش کشاورزی است تا بتوان از این معضل عبور کرد. استان مازندران ...
No Thoughts on ۱۴ واحد گلخانه ای آماده واگذاری به فارغ التحصیلان کشاورزی در شهرک گلخانه ای اسدآباد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>