پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   گرمای شدید به درختان مرکبات دزفول خسارت زد
4 مرداد 1395 , ساعت 14:54

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول:

گرمای شدید به درختان مرکبات دزفول خسارت زد

دمای هوا در اواخر تیرماه در شمال استان خوزستان برای مدت چند روز از مرز 50 درجه سانتیگراد نیز فراتر رفت. شدت گرما در دزفول، شوش و اندیمشک در شمال استان خوزستان به حدی است که در ساعات اوج گرما در ظهر موتور کولرهای گازی از کار می افتد.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: گرمای شدید و وزش باد گرم در اواخر تیرماه در این شهرستان به درختان مرکبات خسارت زده است.
دمای هوا در اواخر تیرماه در شمال استان خوزستان برای مدت چند روز از مرز ۵۰ درجه سانتیگراد نیز فراتر رفت.
شدت گرما در دزفول، شوش و اندیمشک در شمال استان خوزستان به حدی است که در ساعات اوج گرما در ظهر موتور کولرهای گازی از کار می افتد.
مسعود کرمی نژاد روز دوشنبه گفت: سه روز گرمای بالای ۵۰ درجه در شهرستان دزفول موجب خشکیدگی سرشاخه ها و زرد شدن برگ درختان مرکبات شده که در کیفیت محصول مرکبات تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه این خسارت به درختان مرکبات باغ هایی که مشکل آبیاری داشتند وارد شده گفت: باغ هایی که بصورت منظم و پیوسته آبیاری شده اند متحمل این خسارت و عارضه نخواهند شد.
کرمی نژاد اظهار کرد: شکوفه های درختان مرکبات در دزفول از فروردین ماه رشد کرده که با وجود گرمای شدید تابستان موجب پایین بودن کیفیت ،خشکیدگی و کم آبی محصول خواهد شد .
مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته با ۲۰ روز گرمای بالای ۴۰ درجه در شهرستان دزفول مواجه بودیم خسارت وارد شده ناشی از گرما در امسال کمتر از پارسال خواهد بود.
متوسط برداشت محصول از سطح هر هکتار باغ مرکبات در دزفول ۱۵ تن می باشد.
سطح زیر کشت باغ های مرکبات دزفول پنج هزار و ۵۰۰ هکتار می باشد که از این سطح چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بارور می شوند.
۲۰ نوع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، لیمو شیرین و لمون از باغ های دزفول برداشت می شود.
سالانه بیش از ۷۰ هزار تن انواع مرکبات از باغ های دزفول برداشت می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/CGo0X4

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
عارضه‌ زردی و زوال مرکبات به دلیل وسعت پراکنش و اهمیت اقتصادی تهدیدی جدی برای صنعت مرکبات در استان فارس محسوب می‌شود. این عارضه محدود به گونه‌ خاصی از مرکبات نیست و حتی در تاکستان‌ها نیز ...
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: از سال گذشته تاکنون بیش از 100 میلیون دلار محصولات گلخانه ای صادر شده است. طهماسبی با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی ...
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای جلوگیری از آثار مخرب خشکسالی روي محصولات باغی طرح شید هاوس (ایجاد سایه‌بان) در باغ های میوه استان سمنان اجرایی می‌شود. قرائیان با اشاره به ابلاغ ...
No Thoughts on گرمای شدید به درختان مرکبات دزفول خسارت زد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>