پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   استفاده از هواشناسی کشاورزی به اندازه سرمایه گذاری ها نبوده است
5 مرداد 1395 , ساعت 16:15

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

استفاده از هواشناسی کشاورزی به اندازه سرمایه گذاری ها نبوده است

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در ایران سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه هواشناسی کشاورزی صورت گرفته اما به اندازه این سرمایه گذاری ها، از این فناوری استفاده نشده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در ایران سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه هواشناسی کشاورزی صورت گرفته اما به اندازه این سرمایه گذاری ها، از این فناوری استفاده نشده است.

یزدان سیف روز سه شنبه در آئین آغاز فعالیت باشگاه کشاورزان و معرفی سامانه ۱۵۵۹ لرستان افزود: در سیل های اخیر، هواشناسی این پدیده را اعلام کرد اما اطلاعات در زمان مناسب به کشاورزان منتقل نشد.
وی نبود اطلاع به موقع کشاورزان از وضعیت جوی را موجب خسارات و کاهش سطح کمی و کیفی تولیدات دانست و اظهار کرد: حتی کارشناسان امر نیز با هواشناسی کشاورزی آشنا نیستند.
وی ادامه داد: اقلیم و درجه هوا در امر کشاورزی بسیار مهم و موثر بوده که عدم توجه به ظرفیت ها، موجب خسران می شود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاوری اضافه کرد: تفاوت تولید، کیفیت و رقابت پذیری در دنیا بسیار مهم است که این امر ثابت کرده تنها کار در مزرعه اهمیت بخش کشاورزی را نشان نمی دهد بلکه حجم عمده ای در رقابت پذیری فرایند تولید است.
سیف دستیابی به دانش روز را عامل اصلی در رقابت پذیری دانست و گفت: کشورها و بنگاه های اقتصادی موفق با استفاده از فناوری های نوین، هزینه های جانبی را در کشاورزی کاهش می دهند.
وی بر نگاه اقتصادی به عوامل تولید تاکید کرد و یادآور شد: هر کشاورزی که در سامانه ۱۵۵۹ عضو شود صاحب پوشه شخصی و مستند سازی خواهد شد.
سیف با بیان اینکه ۱۵۵۹ برای جلوگیری از دغدغه های زراعی کشاورزان متناسب با نیاز آنها طراحی شده افرود: میز خدمات الکترونیکی در این سامانه ارائه می شود و کشاورزان می توانند از طریق تلفن از آن این بهره مند شوند.
به گفته وی در این سامانه علم روز ، زنجیره تامین نهاده ها، تغذیه گیاهی، سموم و علف کش ها و در آینده ماشین آلات و خدمات کشاورزی ارائه می شود.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/D8L4zp

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از نصب سه دستگاه "دیتالاگر" برای ثبت داده‌های هواشناسی و اجرای پروژه‌های پیش‌آگاهی کشاورزی در این منطقه خبر داد. سعید برخوری روز شنبه در ...
افت شدید دمای هوا سبب سرمازدگی محصولات سبزی و صیفی در شرق هرمزگان و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان شده است. رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی هرمزگان ...
وزیر جهاد کشاورزی "اصول پیشگیری از خسارت‌زایی سرمازدگی در بخش کشاورزی" را ابلاغ کرد وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به مدیران ستادی و استانی این وزارت، «اصول و مبانی ...
No Thoughts on استفاده از هواشناسی کشاورزی به اندازه سرمایه گذاری ها نبوده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>