جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   افزایش همکاری های مشترک با نیوزلند در زمینه قرنطینه گیاهی
5 مرداد 1395 , ساعت 10:45

در دیدار مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با سفیر نیوزیلند:

افزایش همکاری های مشترک با نیوزلند در زمینه قرنطینه گیاهی

زمینه‌های گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و نیوزیلند در دیدار هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با ایمن اوشانسی سفیر سفارت نیوزیلند در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

زمینه‌های گسترش همکاری‌های کشاورزی ایران و نیوزیلند در دیدار هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با ایمن اوشانسی سفیر سفارت نیوزیلند در تهران مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، این دیدار با هدف پیگیری اجرایی شدن تفاهمات انجام شده بین وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر امور خارجه نیوزیلند و در راستای شناخت بیشتر بخش کشاورزی دو کشور صورت گرفت.
مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه این نشست، با بیان این که سیاست اصولی وزیر جهاد کشاورزی در روابط خارجی بر توسعه صادرات بخش کشاورزی است، گفت: در این راستا تفاهم‌هایی در رابطه با تبادل تکنولوژی و تجارب برای ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی و تشویق و ترویج ایجاد شرکت‌های مشترک و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی با کشورهای مختلف از جمله نیوزیلند صورت گرفته است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
وی افزود: در دیدار امروز، توسعه صادرات محصول کیوی به نیوزیلند مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا یکی از مهمترین شرکت‌های نیوزیلندی ظرف دو ماه آینده برای افزایش زمینه‌‌های همکاری و سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت‌های مشترک و تبادل تجارب و توسعه صادرات محصول کیوی به ایران سفر می‌کند.
این مسوول تصریح کرد: همچنین برای تجاری‌سازی و صادرات متقابل در زمینه محصولاتی همچون پسته، زعفران، خشکبار و کشمش که ایران در آن مزیت نسبی دارد، اقداماتی در حال اجراست. بنابراین مقرر شد رایزنان تجاری نیوزیلند در ایران، فعالیت خود را برای افزایش همکاری‌های مشترک آغاز کرده و به حل و فصل موانع قرنطینه‌ای و دیگر مسایل پیش رو بپردازند.

نیوزلند
فتحی به همکاری در خصوص بهداشت دامی و نباتی به خصوص خدمات قرنطینه‌ای نباتی با کشور نیوزیلند اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی نیوزیلند در زمینه خدمات قرنطینه نباتی، کشورمان در این زمینه تمایل به همکاری مشترک دارد.
به گفته وی، در این نشست بر گسترش همکاری مشترک در خصوص کاهش مصرف سموم در بخش کشاورزی نیز تاکید شد.
مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مقدمات سفر هیاتی به همراه وزیر تجارت کشور نیوزیلند و تعدادی از شرکت‌های مهم این کشور در بخش کشاورزی به کشورمان در اواخر مهر ماه فراهم شده است، گفت: همچنین فعالان بخش کشاورزی این کشور، در نمایشگاه دام و طیور و اولین نمایشگاه صنایع لبنی که قرار است در ایران برگزار شود، حضور خواهند یافت.
فتحی با اشاره به آمار مبادلات کشاورزی بین دو کشور در سال ۹۴ گفت: کل تناژ صادرات ایران به نیوزیلند در سال ۹۴ حدود یکهزار و ۸۵۰ تن به ارزش ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار است که حدود یکهزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۲ میلیون و ۲۵۰ دلار مربوط به بخش کشاورزی است.
وی افزود: این میزان صادرات شامل حدود ۵۰ قلم محصول کشاورزی از جمله محصولاتی همچون پسته، خرما، کشمش، زعفران، برنج، پنیر، خیار، سبزیجات خشک، عرقیات سنتی و … است.
فتحی یادآور شد: با توجه به آمار صادرات محصولات کشاورزی ایران به نیوزیلند، پتانسیل صادرات بسیار خوبی در کشاورزی کشورمان وجود دارد و برای افزایش حجم صادرات به این کشور باید زیرساخت‌های بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم تنوع و ارزش دلاری محصولات کشاورزی را نیز افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ملاقات‌های پی در پی مسئولان بخش کشاورزی از دو کشور و افزایش شناخت متقابل بخش کشاورزی و شناخت بازار از جمله راهکارهای گسترش همکاری بین دو کشور است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/iK8Efm

مطالب مرتبط

پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور با هدف آمادگی کنترل آفات عمومی و قرنطینه‌ای در ایرانشهر به بهره‌برداری رسید. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ...
No Thoughts on افزایش همکاری های مشترک با نیوزلند در زمینه قرنطینه گیاهی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>