پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, مازندران  »   عملیات ساخت موزه ملی برنج در آمل آغاز شد
8 مرداد 1395 , ساعت 8:46

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی:

عملیات ساخت موزه ملی برنج در آمل آغاز شد

عملیات ساخت نخستین موزه ملی برنج عصرپنجشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی و استاندار مازندران آغاز شد.

عملیات ساخت نخستین موزه ملی برنج عصرپنجشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی و استاندار مازندران آغاز شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، موزه ملی برنج کشور در زمینی به مساحت حدود یک هکتار با شرایط و اقلیم مازندران در یک بازه زمانی ۵ساله با بیش از ۱۰۰میلیارد ریال ساخته می شود.
نمایش آثار و ادوات تاریخی مرتبط با مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج و توسعه و احیای گردشگری کشاورزی با محوریت شالیزار و آموزش حفظ محیط زیست از اهداف ایجاد موزه ملی برنج است.
احیا، حفظ آداب و رسوم و فرهنگ های مناطق مختلف شالیزاری کشور، حفظ تاریخچه بیش از نیم قرن تحقیقات برنج در مازندران و موزه مردم شناسی شالیکاران از مزیت های راه اندازی نخستین موزه ملی برنج است.
مازندران سالانه با تولید ۹۵۰هزار تن برنج سفید ۴۲درصد برنج کشور را تامین می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم گفت که باید حمایت های محلی و منطقه ای برای ایجاد موزه برنج که به واقع برگشتی به تاریخ است، اقدام عملی صورت گیرد.
اسکندر زند افزود: اینکه در محل موزه بتوان تجربیات عملی و تحقیقات و تجربیات در حوزه برنج را در نقطه ای جمع کرد، مورد حمایت است و باید تجربیات این بخش در اختیار نسل های آینده نیز قرار گیرد.
زند افزود: موزه ارقام و بانک ژن برای محصول استراتژیکی همانند برنج مهم است.
موسسه تحقیقات برنج کشور مستقر در آمل، تحقیقات متعددی در زمینه اصلاح و تهیه بذر برنج، بررسی آفات، بیماری ها و علف های هرز، خاک و آب و فنی و مهندسی و همچنین در زمینه به نژادی، به زراعی، خاک و تغذیه، شناسایی و مدیریت آفات، انجام می دهد.
این موسسه از آغاز فعالیتش در اوایل دهه ۴۰ تاکنون توانسته است بیش از ۲۲ رقم برنج را به بخش کشاورزی کشور معرفی کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/qQ2WqR

مطالب مرتبط

No Thoughts on عملیات ساخت موزه ملی برنج در آمل آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>