پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   مبارزه بیولوژیک با آفات درسطح پنج هزار هکتار از مزارع گالیکش آغاز شد
10 مرداد 1395 , ساعت 15:14

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

مبارزه بیولوژیک با آفات درسطح پنج هزار هکتار از مزارع گالیکش آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات درسطح پنج هزار هکتار از مزارع آفتابگردان، سویا، شالی و پنبه این شهرستان واقع درشرق استان گلستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات درسطح پنج هزار هکتار از مزارع آفتابگردان، سویا، شالی و پنبه این شهرستان واقع درشرق استان گلستان خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، حبیب اله زارع  اظهار داشت: مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی و عوارض ناشی از آن بر محیط زیست و انسان و همچنین تولید محصولات سالم و پاک با استفاده از زنبورهای ‘تریکو گراما و براکون’ انجام می شود.
وی گفت: امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی زراعی گالیکش به زیر کشت محصولاتی چون سویا، پنبه، شالی و آفتابگردان رفته است که مبارزه بیولوژیک با آفات در این مزارع آغاز شده است.
زراع اضافه کرد: علاوه بر رهاسازی زنبورهای تریکو گراما و براکون برای مبارزه بیولوژیک در مزارع، طرح مبارزه تلفیقی دیگری با به کارگیری سموم بیولوژیک BT و انواع تله های فرمونی (ماده شیمیایی جاذب آفات) نیز در مزارع شهرستان گالیکش در حال اجرا می باشد.
وی تصریح کرد: هم اکنون جهاد کشاورزی گالیکش عوامل مبارزه بیولوژیک (زنبورهای تریکو گراما و براکون) را با ۶۰ درصد یارانه دولتی با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار می دهد و آنان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات این مدیریت نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی گالیکش، سهم کشاورز برای هر گرم زنبور تریکوگراما ۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال و هر ۱۰۰۰ عدد زنبور براکون ۸۰ هزار ریال می باشد.
شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان دارای ۲۹ هزار هکتار اراضی زارعی و باغی است که ۱۲ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم می باشد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/8U6eWM

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات رهاسازی زنبور تلنموس برای نخستین بار به صورت پایلوت در مزارع ذرت دزفول اجرا شد. عملیات رهاسازی زنیور تلنموس در ۵ هکتار از مزارع ذرت روستای قلعه ربع دزفول ...
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهار زیستی کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت با استفاده از زنبور تلنموس گفت: انسکتاریومی جهت پرورش انبوه زنبور ...
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان گلستان به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک کشور انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین رنجبر اقدم گفت: مبارزه شیمیایی مثل ...
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار "قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن" از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد....
No Thoughts on مبارزه بیولوژیک با آفات درسطح پنج هزار هکتار از مزارع گالیکش آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>