پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مردم میوه‌های ممنوعه (قاچاق) نخرند
11 مرداد 1395 , ساعت 10:34

سازمان حفظ نباتات:

مردم میوه‌های ممنوعه (قاچاق) نخرند

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات از مردم خواست برای جلوگیری از قاچاق میوه به کشور از خرید میوه‌های ممنوعه (قاچاق) خودداری کنند.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات از مردم خواست برای جلوگیری از قاچاق میوه به کشور از خرید میوه‌های ممنوعه خودداری کنند.

مهدی قائمیان اظهار داشت: قاچاق میوه بر فعالیت کشاورزان تاثیرات منفی بسیار زیادی دارد. البته با توجه به صادرات محصولات باغی ایران به اقصی نقاط دنیا، واردات غیرمجاز برخی محصولات جای سوال دارد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه احتمال دارد آفات قرنطینه‌ای همراه با این واردات غیرمجاز وارد کشور شود، افزود: در این صورت کشاورزان باید هزینه مبارزه با این آفات را پرداخت کنند و از نظر مالی دچار زیان می‌شوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آفت جاروک جادوگر حدود ۲۰ سال قبل از این طریق وارد کشور ما شده و به تولید لیموترش کشور آسیب‌هایی وارد کرده است.

علاوه بر این به حجم سمومی که علیه آفات در کشور استفاده می‌شود، افزوده خواهد شد و ما با معضل آلودگی محیط‌زیست نیز مواجه می‌شویم.

قائمیان تصریح کرد: ممکن است برخی واردکنندگان از تاثیرات سوء این محصولات بر تولیدات داخلی بی‌خبر باشند و ناآگاهانه دست به چنین اقدامی بزنند اما اگر مردم از خرید میوه‌های ممنوعه خارجی خودداری کنند این تجارت کثیف خود به خود محدود خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/XgjRg3

خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید جدی تر برخورد شود. محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است. شهرام پرورش ظهر امروز ...
گردو یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین محصولات خشکباری و روغنی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که 1.2 میلیون هکتار سطح زیر کشت گردو در جهان بوده و سالانه 3 میلیون و 400 هزار ...
No Thoughts on مردم میوه‌های ممنوعه (قاچاق) نخرند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>