پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ضرورت نظارت دقیق بر سلامت محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای
11 مرداد 1395 , ساعت 14:40

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد:

ضرورت نظارت دقیق بر سلامت محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی بر نظارت بر سلامت محصولات باغی، زراعی، خام زارعی، گلخانه ای، و قارچ خوراکی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی بر نظارت بر سلامت محصولات باغی، زراعی، خام زارعی، گلخانه ای، و قارچ خوراکی تاکید کرد.
محمد شجاع الدینی روز سه شنبه در نشست دستورالعمل صدور، تجزیه، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربردی نشان حد مجاز آلاینده ها درمحصول کشاورزی که سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد تولید، نظارت و نشان گذاری در محصولات با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی افزود: در اغلب کشورهای جهان تنها یک دستگاه به کیفیت و سلامت محصولات نظارت دارد، اما در کشور جمهوری اسلامی ایران این مهم توسط سه دستگاه اجرایی انجام می شود.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دستگاه ها با تعامل بیشتر اقدام به تولید و عرضه محصولات می کنند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد مسئول نمونه برداری و نظارت بر محصولات در بازار و وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید محصولات و نظارت بر آلاینده های مواد غذایی است.

شجاع الدینی بیان کرد: سازمان ملی استاندارد ارزیابی نمونه برداری و کنترل محصولات عرضه شده در بازار را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی باید در تولید محصول کشاورزی بهرمند شد اظهار کرد:با مدیریت تولید، ضمن افزایش میانگین تولید و ارتقا بهره وری می توان شاهد تولید علمی در بخش کشاورزی توسط کشاورزان باشیم.

شجاع الدینی با اشاره به اینکه بازرسی، نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه باید توسط شرکت های خصوصی انجام شود، بیان کرد: با بهره گیری از فناوری اطلاعات ضریب دقت و سرعت تولید و نظارت افزایش پیدا می کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/B2mfrG

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on ضرورت نظارت دقیق بر سلامت محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>