آخرین یافته‌های تحقیقاتی به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد

انار

چاپ

مدیر مجتمع تحقیقات و آموزش کشاورزی شهرستان ساوه گفت: با برگزاری کارگاه سه روزه ملی “انار” آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص این محصول به استان‌های انارخیز کشور منتقل شد.

حمیدرضا پرستار  با اعلام این خبر افزود: کارگاه ملی آموزشی انار که از دیروز آغاز بکار کرده است به مدت سه روز در مرکز آموزشی ساوه و با حضور بیش از ۶۰ نفر از کشاورزان، کارکنان جهاد کشاورزی استان‌های انارخیز کشور و بهره‌برداران در حوزه تولید انار در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در دو روز نخست این کارگاه ملی اظهار کرد: در این دو روز شرکت‌کنندگان در این کارگاه با روش‌های مدیریت آفات و بیماری‌های مهم انار آشنا شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی در مبارزه با آفات انار بویژه کرم گلوگاه به آنها منتقل می‌شود.

به گفته پرستار، آشنایی با مباحث تغذیه و هرس باغات انار از دیگر عناوین مطرح شده در این کارگاه سه روزه است و شرکت‌کنندگان در این حوزه نیز با آخرین یافته‌های تحقیقاتی به صورت نظری و علمی آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در شهرستان ساوه که قطب انار کشور محسوب می‌شود عاملی برای افزایش اطلاعات و دانش فنی باغداران و تولیدکنندگان انار در استان‌های انارخیز کشور بوده و باغداری علمی با توجه به تجربه بالای ساوه در تولید انار به آنان آموزش داده می‌شود.

پرستار خاطرنشان کرد: در پایان برگزاری این کارگاه سه روزه ملی پس از انجام آزمون گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/6qhEC1