وجود ۱۴۰۰ مرکز عرضه سموم غیرمجاز در کشور

باغستانی

چاپ

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مرکز عرضه سموم غیرمجاز در سطح کشور وجود دارد.

محمدعلی باغستانی عصر امروز در حاشیه بازدید از باغات و مزارع کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت دو کلینیک گیاه پزشکی که در استان کرمان بازدید شد، جزو خوب‌های کشور هستند.

وی بیان کرد: خروجی‌های کار این کلینیک‌ها در عرصه اجرایی و در زمینه رضایت کشاورزان مشخص است و این کلینیک‌ها به‌خوبی جاافتاده است، اما هنوز جای کار دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: کلینیک‌های گیاه پزشکی به‌ مرور زمان در زمینه‌های مختلف به عنوان بخش خصوصی کمک بخش دولتی خواهند بود.

وی با اشاره به مراکز عرضه سموم غیرمجاز و تقلبی تبیین کرد: برای سامان‌دهی با مراکز عرضه سموم غیرمجاز در ابتدا حدود ۴ هزار فروشگاه در کشور موجود بود که با طرحی در رابطه با مقابله با این مراکز در حال حاضر یک ‌هزار و ۳۰۰ تا یک‌ هزار و ۴۰۰ فروشگاه وجود دارد که فرصتی به آن‌ها داده شده تا فعالیت خود را در قالب ضوابط و کسب مجوز ادامه دهند.

باغستانی تبیین کرد: ضوابطی که برای این مراکز ایجاد شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور و نظام مهندسی تعیین شده تا مجوز خود را دریافت کنند و در غیر این صورت اقدامات قانونی و برخورد صورت خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: مصرف سموم با سلامتی مردم سروکار دارد و اگر تقلبی باشد علاوه بر به‌ خطر انداختن سلامت مردم کشاورزان را متحمل ضرر می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در زمینه برخورد با ورود سموم به کشور توضیح داد: سموم از دو مجرای قانونی و محور گمرک و نیز از طریق ورود به‌ صورت قاچاق وارد می‌شود.

باغستانی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی و سازمان حفظ نباتات برای برخورد با ورود سموم تقلبی و قاچاق به امضا رسیده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی نیز در این زمینه ورود می‌کنند.

وی عنوان کرد: از تمام سمومی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند، نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و اگر مشکلی داشته باشند اعلام می‌گردد که کشاورزان استفاده نکنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/3Ydd1Z