پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   وجود 1400 مرکز عرضه سموم غیرمجاز در کشور
13 مرداد 1395 , ساعت 22:07

رئیس سازمان حفظ نباتات خبر داد:

وجود ۱۴۰۰ مرکز عرضه سموم غیرمجاز در کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: 1300 تا 1400 مرکز عرضه سموم غیرمجاز در سطح کشور وجود دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مرکز عرضه سموم غیرمجاز در سطح کشور وجود دارد.

محمدعلی باغستانی عصر امروز در حاشیه بازدید از باغات و مزارع کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت دو کلینیک گیاه پزشکی که در استان کرمان بازدید شد، جزو خوب‌های کشور هستند.

وی بیان کرد: خروجی‌های کار این کلینیک‌ها در عرصه اجرایی و در زمینه رضایت کشاورزان مشخص است و این کلینیک‌ها به‌خوبی جاافتاده است، اما هنوز جای کار دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: کلینیک‌های گیاه پزشکی به‌ مرور زمان در زمینه‌های مختلف به عنوان بخش خصوصی کمک بخش دولتی خواهند بود.

وی با اشاره به مراکز عرضه سموم غیرمجاز و تقلبی تبیین کرد: برای سامان‌دهی با مراکز عرضه سموم غیرمجاز در ابتدا حدود ۴ هزار فروشگاه در کشور موجود بود که با طرحی در رابطه با مقابله با این مراکز در حال حاضر یک ‌هزار و ۳۰۰ تا یک‌ هزار و ۴۰۰ فروشگاه وجود دارد که فرصتی به آن‌ها داده شده تا فعالیت خود را در قالب ضوابط و کسب مجوز ادامه دهند.

باغستانی تبیین کرد: ضوابطی که برای این مراکز ایجاد شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور و نظام مهندسی تعیین شده تا مجوز خود را دریافت کنند و در غیر این صورت اقدامات قانونی و برخورد صورت خواهد گرفت.

وی تشریح کرد: مصرف سموم با سلامتی مردم سروکار دارد و اگر تقلبی باشد علاوه بر به‌ خطر انداختن سلامت مردم کشاورزان را متحمل ضرر می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در زمینه برخورد با ورود سموم به کشور توضیح داد: سموم از دو مجرای قانونی و محور گمرک و نیز از طریق ورود به‌ صورت قاچاق وارد می‌شود.

باغستانی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی و سازمان حفظ نباتات برای برخورد با ورود سموم تقلبی و قاچاق به امضا رسیده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی نیز در این زمینه ورود می‌کنند.

وی عنوان کرد: از تمام سمومی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند، نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و اگر مشکلی داشته باشند اعلام می‌گردد که کشاورزان استفاده نکنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/3Ydd1Z

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on وجود ۱۴۰۰ مرکز عرضه سموم غیرمجاز در کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>