آغاز پذیرش مقاله برای مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا

فیتوبیوم

چاپ

مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا آغاز به پذیرش مقاله کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ISPP (انجمن بین المللی بیماری شناسی گیاهی)، انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا (American Phytopathological Society) که پیش از این مجلات پژوهشی معتبری همچون  Phytopathology  ،Plant Disease  و Molecular Plant-Microbe Interactions را منتشر می نمود قصد دارد تا مجله جدیدی منتشر نماید.

مجله جدید با نام Phytobiomes مجله ای با دسترسی آزاد (open access) و با تمرکز بر موضوع ارتباط موجودات زنده دیگر با گیاهان خواهد بود.

فیتوبیوم (phytobiome) شامل مجموعه ای از موجودات زنده می شود که در ارتباط نزدیک با گیاهان و در محیط زیست آنها اعم از خاک، آب یا اتمسفر محیط گیاهان زندگی می کنند و گیاهان برای ادامه حیات به آنها وابسته اند. این موجودات معمولا دارای تعاملات (interactions) بسیار نزدیک و تکامل یافته با گیاهان و با همدیگر هستند که مجموعه این تعاملات تاثیرات قابل توجهی را در محصولات زراعی در کشاورزی، سلامت و باردهی گیاهان در مراتع و جنگل ها و فرایندهای اکوسیستمی وسیعی همچون چرخه غذایی و تجزیه کربن خاک بر جای می گذارد.

مجله Phytobiomes آخرین پیشرفت های علمی در زمینه زیست شناسی سیستم ها، تجزیه و تحلیل شبکه، بیوشیمی، تجزیه و تحلیل های مولکولی و ژنتیکی جمعیت ها، تکنولوژیهای حسگرها و تصاویر و بیوانفوماتیک را منتشر می سازد تا به افزایش درک و فهم از فیتوبیوم ها به عنوان اجزای مهم و درهم تنیده موثر در تولید گیاهان، محصولات زراعی و اکوسیستم ها کمک کند.

این مجله همچنین به نتایج تحقیقاتی که دانش و اطلاعات مربوط فیتوبیوم ها را به مسایل مربوط به سلامت و باردهی و تولید گیاهان تفسیر نمایند می پردازد.

 

اطلاعات بیشتر درباره مجله و نحوه ارسال مقاله در وب سایت مجله Phytobiomes قابل دریافت است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/mkBYcv