پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, علمی  »   آغاز پذیرش مقاله برای مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا
15 مرداد 1395 , ساعت 8:30

آغاز پذیرش مقاله برای مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا

مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا با نام Phytobiomes آغاز به پذیرش مقاله کرد.

مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا آغاز به پذیرش مقاله کرد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ISPP (انجمن بین المللی بیماری شناسی گیاهی)، انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا (American Phytopathological Society) که پیش از این مجلات پژوهشی معتبری همچون  Phytopathology  ،Plant Disease  و Molecular Plant-Microbe Interactions را منتشر می نمود قصد دارد تا مجله جدیدی منتشر نماید.

مجله جدید با نام Phytobiomes مجله ای با دسترسی آزاد (open access) و با تمرکز بر موضوع ارتباط موجودات زنده دیگر با گیاهان خواهد بود.

فیتوبیوم (phytobiome) شامل مجموعه ای از موجودات زنده می شود که در ارتباط نزدیک با گیاهان و در محیط زیست آنها اعم از خاک، آب یا اتمسفر محیط گیاهان زندگی می کنند و گیاهان برای ادامه حیات به آنها وابسته اند. این موجودات معمولا دارای تعاملات (interactions) بسیار نزدیک و تکامل یافته با گیاهان و با همدیگر هستند که مجموعه این تعاملات تاثیرات قابل توجهی را در محصولات زراعی در کشاورزی، سلامت و باردهی گیاهان در مراتع و جنگل ها و فرایندهای اکوسیستمی وسیعی همچون چرخه غذایی و تجزیه کربن خاک بر جای می گذارد.

مجله Phytobiomes آخرین پیشرفت های علمی در زمینه زیست شناسی سیستم ها، تجزیه و تحلیل شبکه، بیوشیمی، تجزیه و تحلیل های مولکولی و ژنتیکی جمعیت ها، تکنولوژیهای حسگرها و تصاویر و بیوانفوماتیک را منتشر می سازد تا به افزایش درک و فهم از فیتوبیوم ها به عنوان اجزای مهم و درهم تنیده موثر در تولید گیاهان، محصولات زراعی و اکوسیستم ها کمک کند.

این مجله همچنین به نتایج تحقیقاتی که دانش و اطلاعات مربوط فیتوبیوم ها را به مسایل مربوط به سلامت و باردهی و تولید گیاهان تفسیر نمایند می پردازد.

 

اطلاعات بیشتر درباره مجله و نحوه ارسال مقاله در وب سایت مجله Phytobiomes قابل دریافت است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/mkBYcv

 

 

مطالب مرتبط

انجمن بیماری شناسی آمریکا (APS) اولین شماره از نشریه جدید خود با عنوان PhytoFrontiers را منتشر کرد. این نشریه علمی پژوهشی بصورت آنلاین و با دسترسی آزاد (open access) منتشر ...
No Thoughts on آغاز پذیرش مقاله برای مجله جدید انجمن بیماری شناسی گیاهی آمریکا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>