پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   حشره کش های زیستی Grandevo و Venerate وارد بازار مکزیک شد
15 مرداد 1395 , ساعت 10:45

پس از ثبت و کسب مجوز در این کشور:

حشره کش های زیستی Grandevo و Venerate وارد بازار مکزیک شد

 

شرکت آمریکایی Marrone Bio Innovations که قبلا با تولید و عرضه قارچکش زیستی Regalia در سطح جهان شناخته شده است درصدد است تا محصولات جدید خود را در بازارهای خارج از ایالات متحده عرضه کند.

این کمپانی اخیرا اعلام کرده که موفق شده تا به عنوان نخستین کشور خارج از ایالات متحده، حشره کش های زیستی Grandevo و Venerate را در مکزیک به ثبت برساند.

به اظهار خانم پام مارون مدیر و بنیان گذار شرکت، این حشره کش ها دارای طیف اثر وسیعی بوده انواع حشرات مکنده و جونده و پشه ها و کنه ها را از بین می برند و از این نظر بسیار منحصر به فرد و در عین حال دارای ریسک مصرف پایین هستند. نتایج کلیه آزمایشات مزرعه ای نشان داده که این حشره کش ها هیچ تفاوتی با حشره کش های شیمیایی مرسوم از نظر عملکرد محصول ندارند. شته ها، پسیل ها، زنجرک ها، کنه ها، شپشک ها، لاروهای armyworms ، تریپس ها و شب پره ها از آفاتی هستند که این حشره کش ها بر علیه آنها موثرند.

وی می گوید: کشاورزان نباید انتظار داشته باشند که با مصرف این حشره کش ها آفات در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین بروند چرا که این حشره کش ها در واقع تنظیم کننده های رشد هستند.

حشره کش Grandevo موجب توقف تولیدمثل و جلوگیری از تخمگذاری حشرات می شود و همچنین اثر دورکنندگی داشته مانع تغذیه حشرات از برگ ها می شود. به عبارت دیگر از گیاه حفاظت می کند اما ممکن است در عمل مرگ و میر حشره تا ۱۰ روز بعد دیده نشود. حشره کش Venerate هم مانع تعویض جلد و تغذیه حشرات شده در نهایت حشرات شروع به مردن می کنند. حشره کش Grandevo پس از تغذیه حشره فعال می شود و حشره کش Venerate از طریق تماس با حشره عمل می کند.
وی همچنین اظهار می دارد: این حشره کش های مناسب در برنامه های مدیریتی برای کنترل جمعیت حشرات بوده می توانند نتایج خارق العاده ای تولید نمایند. و باید در برنامه IPM همراه دیگر حشره کش ها با هدف جلوگیری از ایجاد مقاومت در برابر حشره کش ها و مدیریت باقیمانده سموم به کار روند چرا که این حشره کش ها می توانند تا زمان برداشت محصول هم مصرف شوند.

وی توضیح می دهد: برای مثال در مزارع توت فرنگی در کالیفرنیا زمانی که جمعیت آفت پایین است ابتدا از Grandevo و بعد Venerate و در زمان برداشت یکی از این دو استفاده می شود. اما اگر که جمعیت آفت بالا باشد ابتدا بهتر است Venerate و بعد Venerate استفاده و با دیگر حشره کش ها تناوبی نیز استفاده شوند.

به گفته وی این آفت کش ها مناسب کشاورزان ارگانیک و نیز صادرکنندگانی است که محصولات خود را به بازارهایی می فرستند که در مورد باقیمانده سموم بسیار سخت گیر هستند. در کالیفرنیا برخی کشاورزان اوایل فصل از سموم شیمیایی استفاده نموده با نزدیک شدن به پایان فصل از این محصولات طبیعی استفاده می کنند تا با مشکل باقیمانده سموم روبرو نشوند.

 

لینک کوتاه خبر: goo.gl/WqSAJI

FFP

مطالب مرتبط

بانوی محقق لرستانی از عصاره گیاه بومادران و پونه آفت کش ضد آفت شته تولید کرد . سیده زهرا احمدی بانوی پژوهشگر دلفانی از عصاره ...
در نیجریه طرحی در جهت حمایت از محیط زیست و کشاورزی ارگانیک در حال اجراست. در قالب این طرح استفاده از آفت کش طبیعی که از عصاره برگ درخت چریش تهیه می شود ...
حوزه کشاورزی به عنوان بخش اصلی در تأمین اقلام اساسی سبد مصرفی خانوار‌ها اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد هر کشوری دارد؛ یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی کشورها، سرمایه‌گذاری در این حوزه است به گونه‌ای ...
یادداشت منتشر شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور به مناسبت روز جهانی بدون سم: روز سوم دسامبر برابر با 13 آذر به یاد فاجعه شیمیایی 1984 بوپال هند و به ...
No Thoughts on حشره کش های زیستی Grandevo و Venerate وارد بازار مکزیک شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>