پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مردم نگران محصولات تراریخته نباشند
16 مرداد 1395 , ساعت 16:38

وزیر بهداشت:

مردم نگران محصولات تراریخته نباشند

وزیر بهداشت گفت: اتفاق جدیدی در حوزه عرضه محصولات تراریخته کشاورزی طی 10 سال گذشته انجام نشده که موجب نگرانی مردم باشد.

وزیر بهداشت گفت: اتفاق جدیدی در حوزه عرضه محصولات تراریخته کشاورزی طی ۱۰ سال گذشته انجام نشده که موجب نگرانی مردم باشد.
حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه مردم باید باور کنند که ما به آنان در خصوص سلامت غذای انها دروغ نمی گوییم افزود: متاسفانه فضاسازی نامناسبی پیرامون محصولات تراریخته انجام شده است در حالی که این محصولات در دنیا به هیچ وجه محکوم نیست.

وی افزود: هیچ کشوری تاکنون محصولات تراریخته را به طور کامل تایید یا رد نکرده است این محصولات فواید و معایب دارد که باید از فواید ان بهره گرفت و از معایب ان پرهیز کرد.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه آلودگی ذخایر طبیعی کشور در حوزه غلات را نخواهیم داد و تحقیقات انجام شده در باره برنج هم در حد طرح های تحقیقاتی است و به هیچ وجه این محصول در چرخه غذایی مردم وارد نشده است و این مطلب که برنج تراریخته سر سفره مردم آمده دروغ است.

قاضی زاده هاشمی حرکت در مدار علوم روز را وظیفه ذاتی مراکز تحقیقاتی دانست و گفت: از ده سال پیش به جز روغن، ذرت و سویا هیچ محصول تراریخته ای وارد کشور نمی شد و هم اکنون هم واردات محصولات تراریخته محدود به همین سه محصول است و نظارت دقیق در این زمینه انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر تنها محصول تراریخته ای که در کشور تولید می شود محدود به پنبه است.

وزیر بهداشت با اشاره به توافقنامه امضا شده با وزارت جهاد کشاورزی افزود: این توافقنامه با هدف اجرایی شدن مصوبات شورایعالی سلامت و امنیت غذایی انجام شد و هدف اصلی ان پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سطح عمومی سلامت مردم است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: نزدیک کردن سفره مردم به سفره نیاکانمان از دیگر اهداف این طرح است ، متاسفانه امروز مصرف شیر در کشور یک سوم دنیاست و مصرف کم سبزی جات و غلات منشاء بسیاری از بیماری ها در کشور است که این روند باید اصلاح شود.

وی با اشاره به شایعاتی که در خصوص کیفیت مواد غذایی در رسانه ها مطرح می شود تاکید کرد: این قبیل شایعات در حوزه غذا در همه دنیا رایج است اما مهم ان است که مردم به ما اطمینان داشته باشند که به انها دروغ نمی گوییم حقیقت ان است که نظارت دقیقی از سوی وزارت بهداشت و موسسه استاندارد بر مواد غذایی انجام می شود اما قطعا این نظارتها باید با سبک زندگی مناسب مردم همراه باشد.

وزیر بهداشت، درمان واموزش پزشکی افزود: با وجود این نظارتهای مستمر اما به هر حال کالای قاچاق همچنان وجود دارد ولی در عین حال همگان تلاش می کنیم که سلامت و امنیت غذایی مردم با مخاطره مواجه نشود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با نظارتهایی که بر مواد غذایی وجود دارد نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد اما مردم باید نگران رفتار وسبک زندگی خود باشند اینکه نیمی از مردم با اضافه وزن مواجه هستند با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت قابل رفع نیست.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/t4k9gS

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

محققین دانشگاه شیکاگو به نتایج خارق العاده ای در زمینه تولید گیاهان مقاوم به خشکی و با توان تولید محصول بالاتر در اثر دستکاری RNA دست یافته اند. این کشف ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا ...
شرکت آمریکایی Del Monte که از بزرگترین تولیدکنندگان و پخش کنندگان مواد غذایی و میوه موز در سرتاسر جهان است اعلام کرده که در زمینه تحقیقات بر روی بیماریهای موز با دانشگاه تکنولوژی ...
No Thoughts on مردم نگران محصولات تراریخته نباشند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>