پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   رهاسازی زنبور براکون و تریکوگراما در مزارع آذربایجان غربی
18 مرداد 1395 , ساعت 9:10

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

رهاسازی زنبور براکون و تریکوگراما در مزارع آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رهاسازی زنبور براکون در مزارع نخود علیه کرم قوزه در سطح 10 هکتار و زنبور تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی علیه کرم میوه در سطح 500 هکتار در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب خبر داد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رهاسازی زنبور براکون در مزارع نخود علیه کرم قوزه در سطح ۱۰ هکتار و زنبور تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی علیه کرم میوه در سطح ۵۰۰ هکتار در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب خبر داد.

حسن پاشازاده در این باره اظهار داشت: هشدارهای لازم به کشاورزان برای سمپاشی و مبارزه با انواع بیماری محصولات کشاورزی به کشاورزان و باغداران استان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هرساله با آغاز فصل کشاورزی اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص مبارزه با نسل‌های اول و دوم کرم سیب، کرم آلو، خوشه‌خوار انگور، شپشک نخودی هسته‌داران، کنه قرمز اروپایی، شپشک واوی، کرم طوقه بر، علف‌های هرز، سرخرطومی یونجه و بیماری‌های درختان میوه صادر می‌شود.

پاشازاده خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۱۰ مورد برنامه‌ رادیویی در خصوص ضدعفونی بذور، مبارزه با سرخرطومی یونجه، تولید محصول سالم، آفات درختان میوه، مینوز گوجه فرنگی، مبارزه با علف‌های هرز و سن غلات اجرا شده است.

وی اعلام گزارش نهایی مبارزه با علف‌های هرز استان به سازمان حفظ نباتات جمعاً در سطح ۱۸۱ هزار و ۱۵۱ هکتار، اعلام گزارش نهایی مبارزه با سن غلات استان به سازمان حفظ نباتات جمعاً در سطح ۷۷ هزار و ۶۳۰ هکتار، اعلام گزارش نهایی مبارزه با ملخ‌های مضر کشاورزی در سطح ۵۰۵ هکتار و اعلام گزارش نهایی مبارزه با موش‌های مضر کشاورزی در سطح ۶ هزار و ۷۳۰ هکتار از جمله اقدامات مدیریت حفظ نباتات تا تیرماه سال جاری برشمرد.

وی از رهاسازی زنبور براکون در مزارع نخود علیه کرم قوزه در سطح ۱۰ هکتار و زنبور تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی علیه کرم میوه گوجه فرنگی در سطح ۵۰۰ هکتار در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب خبر داد و افزود: مبارزه بیولوژیک با استفاده از این زنبور در مزارع نخود علیه کرم قوزه و مزارع گوجه فرنگی علیه کرم میوه انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۵ مورد بازدید از نهالستان‌های سطح استان در پی تمدید یا اخذ مجوز صورت گرفته، یادآور شد: ۸۲ مورد بازدید از واحدهای گیاه‌پزشکی و فروشگاه‌های سموم انجام شده است.

وی به پیگیری و تدارک سموم مورد نیاز نسل‌های دوم کرم آلو، خوشه‌خوار انگور و سموم قارچ‌کش و کنه‌کش مورد نیاز استان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تدارک به موقع سموم ضدعفونی بذور غلات صورت گرفته است.

پاشازاده اعلام کرد: فعالیت پست‌های قرنطینه داخلی و کنترل ورود و خروج نهال سالم در چهار محور ورودی استان به تعداد ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۰۰ اصله نهال ورودی و ۱۱ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۲۰۰ اصله نهال خروجی از استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پرورش حشرات مفید در انسکتاریوم مدیریت حفظ نباتات شامل زنبور براکون و تریکوگراما برای رهاسازی در مزارع گوجه فرنگی برای مبارزه با آفت کرم میوه گوجه فرنگی در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع ارومیه و ۵۰۰ هکتار از مزارع میاندوآب انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از عقد قرارداد برای خرید عوامل بیولوژیک با انسکتاریوم‌های شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زراعی خبر داد و ادامه داد: مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار صورت گرفته است.

وی به صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات کشاورزی صادراتی به مقدار بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۵۴ تن و اجازه ورود برای محصولات سالم کشاورزی وارداتی به مقدار بالغ بر ۹۵ هزار و ۹۸۰ تن اشاره کرد و گفت: اجازه ترانزیت برای محصولات ترانزیتی به مقدار بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۶۱ تن صادر شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/qtZPGL

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کنترل بیولوژیک آفات با رها سازی زنبور‌های تریکوگراما و براکون در مزارع گوجه فرنگی و باغات انار در حال اجراست....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از رهاسازی ۲ نوع زنبور براکون و تلنموس در مزارع استان برای مبارزه بیولوژیک با آفت‌ها خبر داد. ناجی شهیب زاده گفت: کنترل ...
رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: زنبورهای پارازیتوئید براکون در ۳۰۰ هکتار از مزارع نخود شهرستان سقز رهاسازی شد. مهدی فتحی روز چهارشنبه اظهار کرد: ...
با هدف ترویج مبارزه زیستی با آفات به جای سموم شیمیایی، برای اولین بار در کشور گروهی 12 نفری به نام گروه جهادی بسیج مبارزه بیولوژیک تشکیل شده است. ...
No Thoughts on رهاسازی زنبور براکون و تریکوگراما در مزارع آذربایجان غربی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>