پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   ورود 200 نوع محصول کشاورزی آلوده قاچاق به کشور
17 مرداد 1395 , ساعت 16:27

دبیر شورای مبارزه با قاچاق مازندران اعلام کرد:

ورود ۲۰۰ نوع محصول کشاورزی آلوده قاچاق به کشور

دبیر شورای مبارزه با قاچاق استان مازندران گفت: ۲۰۰ نوع محصول آلوده از طریق قاچاق محصولات کشاورزی وارد کشور شده است و مبارزه با قاچاق در بسیاری از موارد سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق استان مازندران گفت: ۲۰۰ نوع محصول آلوده از طریق قاچاق محصولات کشاورزی وارد کشور شده است و مبارزه با قاچاق در بسیاری از موارد سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

علی پیرفلک در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در کشور طرح‌ های وسیع عمرانی نیمه تمام وجود دارد و ایجاد اختلال در برنامه های اقتصادی در حوزه واردات و صادرات از مهم‌ترین آسیب‌های قاچاق است. حوزه اقتصادی باید مدیریت شده و با ایجاد تعادل از ورود کالای قاچاق که موجب برهم زدن معادلات می‌شود جلوگیری گردد.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق استان مازندران، قاچاق را عامل به هم ریختن عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت: برای تحقق نیافتن برنامه‌های دولت در اقتصاد، کالاهای قاچاق به صورت انبوه وارد کشور می شود که هزینه های زیادی را برای دستگاه‌ها و عوامل اجرایی دربردارد.

پیرفلک، کالاهای قاچاق محصولات کشاورزی مانند سم، کود و بذر میوه را عامل شیوع بیماری ها دانست و اظهار کرد: بازار تره‌بار فصلی شامل محصولات پرتقال، سیب، گلابی و تمر هندی است که اجازه واردات رسمی و قانونی برای این میوه‌ها داده نشده است. در مواجهه با این کالاها اسناد خواسته شده و هیچ سندی قابل قبول نیست. همه میوه هایی که اسم برده شده بدون شک قاچاق محسوب می‌شوند.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق مازندران، رامسر را به عنوان مرکز قطب گردشگری استان‌های شمالی دانست و افزود: سالانه میلیون ها مسافر به این شهر سفر می کنند و بازار مناسب برای خرید گردشگران به وجود آمده و فرصتی برای سوداگران و قاچاقچیان کالاست که محصولات شان را عرضه کنند و باید در این زمینه اقدام شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/QTRoms

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید جدی تر برخورد شود. محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است. شهرام پرورش ظهر امروز ...
گردو یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین محصولات خشکباری و روغنی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که 1.2 میلیون هکتار سطح زیر کشت گردو در جهان بوده و سالانه 3 میلیون و 400 هزار ...
No Thoughts on ورود ۲۰۰ نوع محصول کشاورزی آلوده قاچاق به کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>