پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   کشت حبوبات دیم ارگانیک در قزوین
20 مرداد 1395 , ساعت 18:54

برای نخستین بار:

کشت حبوبات دیم ارگانیک در قزوین

نخستین بار در سال جاری حبوبات دیم ارگانیک (بدون کود و سم) در استان قزوین کشت شد.

نخستین بار در سال جاری حبوبات دیم ارگانیک (بدون کود و سم) در استان قزوین کشت شد.

کارشناس مسئول کمیته ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این طرح در ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بصورت کشت دیم و بصورت قطعات ۳۰ هکتاری انجام شده است .
به گفته نوروزیان، طرح کشت حبوبات دیم ارگانیک برای اولین بار در استان اجرا می شود که حبوباتی شامل نخود، لوبیا و عدس را شامل می شود.
وی تصریح کرد: این طرح از طریق شوراهای اسلامی روستاها به کشاورزان چهار منطقه شهرستانهای قزوین، تاکستان، بوئین زهرا و البرز اطلاع رسانی شد و کلاس های آموزشی ترویجی برای کشاورزان این مناطق برای آشنایی بیشتر با طرح برگزار شد.
نوروزیان افزود: در همین راستا کودهای بذرمال (آغشته با بذر) رایگان به کشاورزان ارائه شد.
کارشناس مسئول کمیته ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در این طرح کشت بوسیله مکانیزه (بذرکارها) انجام  و از آفت کشی بنام (بی تی) برای کنترل آفات پروانه ای استفاده شده است .
نوروزیان تصریح کرد: در این طرح کودهای سرک ارگانیک به کشاورزان بصورت رایگان داده شد و در صدد تهیه گواهینامه ارگانیک اتحادیه اروپا برای این کشاورزان هستیم.
وی گفت: سمومی که در کشت های دیگر غیر از ارگانیک استفاده می شود خطراتی شامل ماندگاری طولانی در محصول و آلودگی محیط زیست را بدنبال دارد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/xu5hax

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on کشت حبوبات دیم ارگانیک در قزوین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>